Konstiga knölar/prickar

Saeta

Trådstartare
I morse när jag vaknade och skulle kolla igenom hunden så hade han en massa skumma knölar/fläckar/prickar på hela nosen. Han har aldrig haft något sånt förut, och det ser ut som något slags utslag.

Han verkar inte ha ont eller något liknande då man kan ta på knölarna, men det ser ju verkligen inte bra ut. Nu är jag en sån som oroar mig så himla mycket i onödan, men hellre det än vara ute i sista minuten.

Han är som han ska annars, glad, busig, äter, dricker och gör sina behov.
Någon som har en aning om vad det kan vara?

Kan tillägga att han är en schäferhane på 1,5 år.
 
Sv: Konstiga knölar/prickar

Visa bild på det så blir det mycket enklare att spekulera!

Kliar han på dem?
 
Sv: Konstiga knölar/prickar

Det är jättesvårt att få en bra bild på det, syns liksom inte.
Det känns mer.

Nej han kliar inte eller verkar inte veta att dom sitter där.
Det är de som är de konstiga
 
Sv: Konstiga knölar/prickar

Ingen som har någon aning om vad det kan vara?

Det försvann under dagen igår, men i morse var det tillbaka igen. Nu börjar det avta. Riktigt konstigt. :crazy:
 
Sv: Konstiga knölar/prickar

Vet inte alls vad det är, men min hund fick också sådär för enågra veckor sen. Nu har de gått bort men det ser nästan ut som finnar liksom. Lite hårlös blev han även i det området. :crazy:
 
Sv: Konstiga knölar/prickar

Ja precis! Finn liknande, eller som blåsor, fast bara liksom utseendet. Riktigt skumt. Men han verkar inte känna av dom! Eller så är han duktig på att inte visa det.

Tur att det försvann för din hund.
Kollade du upp det eller så?
 
Sv: Konstiga knölar/prickar

Det skulle kunna vara pga fuktigt väder. Typ som våtexem, samma som en del hundar brukar få i öronen när det varit för blött. Och sånt brukar börja klia efter ett tag (ej på en gång). Kan oxå försvinna av sig själv då det blir tort och fint på det området.
Nosar han mkt på marken, tex blött gräs mkt? isf kanske det är fukten som kan vara orsaken :)
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund skadade benet illa i morse så blev akut in till veterinär. Inget är av, tack och lov, men dom misstänker ev artros. Hon har...
2
Svar
26
· Visningar
7 841
Senast: Fibusen
·
Samhälle Från en skogsägare till en annan: en förändring i ditt skogsbruk kan bli en jättestor miljövinst. Baserat på vad du skriver verkar det...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
7 108
Senast: Mkb
·
Samhälle Fast det är inte alltid bra nog att göra det man kan efter sina egna förutsättningar. Det är bra att inse att man kan göra mer och inte...
16 17 18
Svar
345
· Visningar
22 020
Senast: Otherside
·
Hundhälsa Hämtade min hund på hunddagis efter jobbet idag, och allt var som vanligt. Men när vi kom till stallet 10 min senare reagerade jag på...
Svar
7
· Visningar
1 998
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp