Konstiga saker på Wish

[...] Och dels eftersom fler helt enkelt köper om ett USB-minne kostar 9 kr på Wish istället för 99 kr på Teknikmagasinet. Då kanske du till och med köper 4 stycken av olika märken på Wish. Det gör inget om tre var dåliga för det var ändå halva priset jämfört med 99.

Tänkte faktiskt inte så långt i mitt resonemang och jag tror nog att du har rätt i ditt antagande, så jag kan nog haft fel i mitt ursprungliga svar
 
Okej. Men jag anser fortfarande inte att det är samma sak. Jag har inte kontrollerat men jag är övertygad om att fraktandet av prylar över jordklotet har ökat dramatiskt efter Wish med fleras intåg. Dels eftersom det har blivit lättare att handla när alla har direkttillgång till allt som tillverkas i Kina. Och dels eftersom fler helt enkelt köper om ett USB-minne kostar 9 kr på Wish istället för 99 kr på Teknikmagasinet. Då kanske du till och med köper 4 stycken av olika märken på Wish. Det gör inget om tre var dåliga för det var ändå halva priset jämfört med 99.

Har extremt svårt att tro att Wish mfl inte har påverkat mängden långväga transporter och att det skulle vara sak samma.

Har skrivit mitt examensarbete om detta (kinesisk ehandel) och kortfattat så ja Kinas ecommerce har dramatiskt ökat mängden transporter världen över. Genererar sjuka mängder utsläpp mm. Obs ingen behöver oroa sig, jag var mer utförlig i exjobbet haha ;)
 
Detta är iofs inte wish men precis lika knäppt.

7791F5BF-7E40-4ED6-9A00-B383D80F0D50.jpeg
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vill börja med att säga att jag kommer inte handla från Shein. Var och en gör som den vill men det är inte syftet med tråden. Dock får...
Svar
15
· Visningar
1 047
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Hej. Jag letar efter en gammal reklam, antingen från Always eller Libresse. I reklamen så hängde kvinnor med mens upp och ner i...
Svar
0
· Visningar
346
L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
646
Juridik & Ekonomi Någon som gjort det? Jag förstår att det blir mindre ekonomiskt.. även att det påverkar pensionen. Påverkar det semesterdagar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
4 669
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp