Konstiga saker på Wish

A91CA380-6BA1-4EE3-BED0-2B68E2855502.jpeg
 
Denna poppade upp i mitt Facebook flöde. Ingen aning om vad det är men det kändes väldigt rimligt i alla fall 🤷‍♀️

Kokain används ibland av ögon- och ÖNH läkare. Jag har ibland behövt använda det på mina patienter.

Men eftersom det klart och tydligt står ”ej för ögon” så antar jag att det är tänkt att användas vid näs-kirurgi. Frågan är bara hur du ska få in ett olagligt preparat i Sverige, (stenhård kontroll i läkemedelsrummet) och VEM vill gå till en läkare som köper in läkemedel via WISH... :confused::o


Edit: Blev tvungen att kolla, det man köper är tydligen en metallskylt med en bild av en cocaine flaska. :confused: 😂
 
Senast ändrad:
Denna poppade upp i mitt Facebook flöde. Ingen aning om vad det är men det kändes väldigt rimligt i alla fall 🤷‍♀️
En extra twist är att det står ”Boehringer Ingelheim” på etiketten. Har alltså de luriga tyskarna börjat göra kokain i sin Välkända medicinfabrik Och skeppat det til kina för att sälja via wish? Hahaha 😂 finurligt. Slipper kanske krångliga Eu-regler då.

Edit: läste ditt inlägg senare @Elendil , det var inte lika roligt när man läste att det bara var en skylt men lät ju mer logiskt då.
Jag trodde det verkligen var ett drogpreparat som de försökte få att låta seriöst med att skriva dit Boehringer på det 😄
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Vill börja med att säga att jag kommer inte handla från Shein. Var och en gör som den vill men det är inte syftet med tråden. Dock får...
Svar
15
· Visningar
986
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Hej. Jag letar efter en gammal reklam, antingen från Always eller Libresse. I reklamen så hängde kvinnor med mens upp och ner i...
Svar
0
· Visningar
317
Juridik & Ekonomi Någon som gjort det? Jag förstår att det blir mindre ekonomiskt.. även att det påverkar pensionen. Påverkar det semesterdagar...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
4 551
Senast: Nepenthe
·
Fritid Jag behöver tips på mobilspel. Jag har spelat igenom alla Five bn (New York Mysteries, Lost lands osv) spel och söker nu nya liknande...
Svar
3
· Visningar
522
Senast: Kirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Att ångra en valp
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp