Fysiskt är man ändå en tjej då man har ett könsorgan som en tjej. Det går aldrig att komma ifrån.
Fast du kan ju ha en fitta och ändå vara en man eller ickebinär
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fysiskt är man ändå en tjej då man har ett könsorgan som en tjej. Det går aldrig att komma ifrån.
Man kan vara den man vill oavsett kön. Men kön finns, vi är olika. Sålänge man inte föds som hermafrodit så är man antingen en tjej eller en kille. Sen om man identifierar sig och lever och känner sig som det motsatta är en annan sak. Könet är fortfarande detsamma sålänge man inte operarer sig.Det håller jag inte med om. Och jag förstår faktiskt inte varför folk måste sätta en stämpel i pannan på den nyfödda och bestämma vad den ska vara för kön. Enligt mig är kön något otroligt onödigt som inte tillför något positivt. Man är den man är helt enkelt. Vissa har kuk, vissa har fitta. Och det är väl egentligen helt ointressant vad som finns mellan benen.
Nu ser ju jag skillnad på könsidentitet och faktiskt kön. Ett kön är ett kön oavsett.Fast du kan ju ha en fitta och ändå vara en man eller ickebinärbara för att en person har en fitta så är den automatiskt inte en kvinna.
Det är just för att slippa sånna diskusioner som du nu för som man delar upp människor i kön, man, pojke, kvinna, flicka. Då är allt klasklart och det är ordning o reda i statens register
Ja sant. Förutom när det kommer till idrott. Har du en kuk mellan benen får du inte vara med kvinnorna oavsett vad du identifierar dig som ;-)
Nu ser ju jag skillnad på könsidentitet och faktiskt kön. Ett kön är ett kön oavsett.
Men det är ju just det där med "kvinnor och män" som är så otroligt dumt. Det finns inte bara kvinnor och män. Jag förstår absolut hur du tänker, och kan hålla med till viss del. Men det är ändå så onödigt att dela upp i "kvinnor och män".
En kuk har väldigt lite med kön att göra. Det är inte ovanligt att folk befinner sig någonstans längs en intersexuell skala. En del människor kan ha könsdelar från båda könen, utan att kanske ens veta om det. Det går inte att greppa någon i skrevet för att veta exakt vilka kvinnliga och/eller manliga egenskaper en människa har. För allas trevnad bör var och en själv få avgöra vilket kön hen har.
Kön för mig är könsorgan. Könsidentitet är en annan sak. Läs gärna synonymen till kön.Nu snackar du om könsORGAN. Och vad en person har mellan benen har inget att göra med om personen är en kvinna, man, eller ickebinär!
Vart har dom tagit vägen förr och vart har dom tagit vägen idag. Antar att dom imorgon tar vägen som dom gör idag och gjorde förrMen det finns ju inte bara man och kvinna. Vart ska dom som identifierar sig som något annat ta vägen?
Hur vill ni ha det då i simning till exempel i OS, hur ska uppdelningen för att det ska bli mest rättvist bli? Tror du Sarah Sjöström överhuvudtaget tagit sig till en final om hon skulle tävla mot männen (hennes tider hade möjligen slagit ut några av de sista manliga deltagarnas tider, av samtliga deltagare, för övrigt).
Vart har dom tagit vägen förr och vart har dom tagit vägen idag. Antar att dom imorgon tar vägen som dom gör idag och gjorde förr
Hur gör man idag då? Ber deltagarna att dra ner brallorna och visa upp sig för publik? Vad jag vet så gör man inga könstester. Jag har bara den här jättegamla artikeln att stödja det på och jag har inte tid/lust att leta upp någon nyare, men ändå. http://fof.se/tidning/2002/1/kvinna-eller-manHur vill ni ha det då i simning till exempel i OS, hur ska uppdelningen för att det ska bli mest rättvist bli? Tror du Sarah Sjöström överhuvudtaget tagit sig till en final om hon skulle tävla mot männen (hennes tider hade möjligen slagit ut några av de sista manliga deltagarnas tider, av samtliga deltagare, för övrigt).
Och jag frågade då hur man ska göra uppdelningen så det blir rättvist i till exempel sport? Idag är det enkelt - har du kuk så är du man. Har du fitta så är du kvinna. Det gäller även om du gjort en könskorrigering. Definierar du dig som något annat men ändå vill idrotta är du med i den klass där du har din ålder (ungdom, junior, etc) och där du har ditt kön utanpå. Vid något tillfälle har en person som varit dubbelkönad fått tävla som man, eller bli struken som kvinna vilket är tragiskt men ändå det främsta sättet att göra det på idag.Jag är helt ointresserad av sport och kan noll och ingenting om OS eller något sånt. Jag är varken trans eller ickebinär heller så jag kan inte riktigt svara på det. Jag har ingen aning om vad Sarah Sjöström identifierar sig som då jag ärligt talat inte håller koll på det.
Det jag menar är att just ordet "kvinna och man" borde bytas ut, utrotas, vad vet jag. Det där kan säkert någon annan bättre än jag![]()
När det kommer till elitidrottare ingår även könstester, ja. På grund av att det finns män som klätt ut sig till kvinnor och vunnit rubb och stubb.Hur gör man idag då? Ber deltagarna att dra ner brallorna och visa upp sig för publik? Vad jag vet så gör man inga könstester. Jag har bara den här jättegamla artikeln att stödja det på och jag har inte tid/lust att leta upp någon nyare, men ändå. http://fof.se/tidning/2002/1/kvinna-eller-man
Vadå komma fram. Dom går väl till jobbet som alla andra. Dom köper väl mat som alla andra i affärerna.Eftersom det enligt samhället bara finns "man eller kvinna" så är det ju inte så konstigt att dom som är trans eller ickebinära inte får en chans att komma fram. Just för att det inte anses vara "normalt".
Wow. Vad hemskt.När det kommer till elitidrottare ingår även könstester, ja. På grund av att det finns män som klätt ut sig till kvinnor och vunnit rubb och stubb.
Om man inte vill ha kön borde man rimligen också fundera på hur man ska göra en bra uppdelning av idrotten som trots allt betyder väldigt mycket för många i världen idag. Så vitt jag vet är det ingen som hindrar någon, oavsett vad denna identifierar sig som, att idrotta.
Så hur anser DU att man ska göra då? Vad blir rättvist? Att alla tävlar ihop? Hur många kvinnor tror du hade tagit sig till till exempel till final? Jag har aldrig sett det som ett problem att vi skulle ha olika förutsättningar, men så länge vi är födda med ett fysiskt kön så har vi ett kön vi kan tillhöra om vi vill bli idrottare, sedan har de flesta inte möjlighet till toppidrott i alla fall. Men tycker du verkligen att du, om du är man rent fysiskt, men känner dig som en kvinna, ska vara med kvinnor och tävla? Jag tycker inte det faktiskt.Wow. Vad hemskt.
Hur går de testerna till? Människor besiktas alltså nakna, så att man kan kolla in deras könsorgan?
Ur mitt perspektiv låter det inte speciellt rättvist. Det är inte helt otroligt att en person kan ha manliga egenskaper utan att för den sakens skull vara utrustad med snopp.
Jag har bara så svårt att förstå varför det ska vara så kukfixerat. Det är som sagt väldigt lite med kön som har med någons eventuella kuk att göra. Du kan exempelvis ha kvinnligt könsorgan och ändå ha skyhöga testosteronnivåer, vilket i vissa fall kanske talar för att du borde tävla i herrklass för rättvisans skull. Jag har inget svar på hur idrotten ska hantera intersexualitet. Jag är mest förvånad över att man tydligen har hängt upp det på närvaron/frånvaron av snopp.Så hur anser DU att man ska göra då? Vad blir rättvist? Att alla tävlar ihop? Hur många kvinnor tror du hade tagit sig till till exempel till final? Jag har aldrig sett det som ett problem att vi skulle ha olika förutsättningar, men så länge vi är födda med ett fysiskt kön så har vi ett kön vi kan tillhöra om vi vill bli idrottare, sedan har de flesta inte möjlighet till toppidrott i alla fall. Men tycker du verkligen att du, om du är man rent fysiskt, men känner dig som en kvinna, ska vara med kvinnor och tävla? Jag tycker inte det faktiskt.
Ja, självklart är det stenhårda kontroller, de som tävlar i till exempel OS är ju inga novisar som helt plötsligt kommer dit som turist liksom, de går såklart regelbundet på läkarkontroller, dopingkontroller etc, skulle nog vara otroligt svårt att dölja sitt fysiska kön för olympiska kommitten och fuska.
Jag fattar inte vad som är så fult med att vi faktiskt har ett fysiskt kön - korrigerat eller inte. Nu hamnade den här diskussionen långt från skolornas värd. Men som sagt. Jag har aldrig sett problem med könsuppdelade lektioner. Det var ganska lugnt på min tid, skönt att slippa vara med killarna faktiskt. Och jag tror många skolor gör så nu också men det inte får några rubriker då de är vanliga skolor och inte har någon annan profil.
Jag antar att de tex tar blodprov och kollar hormonnivåerWow. Vad hemskt.
Hur går de testerna till? Människor besiktas alltså nakna, så att man kan kolla in deras könsorgan?
Ur mitt perspektiv låter det inte speciellt rättvist. Det är inte helt otroligt att en person kan ha manliga egenskaper utan att för den sakens skull vara utrustad med snopp.
Och jag frågade då hur man ska göra uppdelningen så det blir rättvist i till exempel sport? Idag är det enkelt - har du kuk så är du man. Har du fitta så är du kvinna. Det gäller även om du gjort en könskorrigering. Definierar du dig som något annat men ändå vill idrotta är du med i den klass där du har din ålder (ungdom, junior, etc) och där du har ditt kön utanpå. Vid något tillfälle har en person som varit dubbelkönad fått tävla som man, eller bli struken som kvinna vilket är tragiskt men ändå det främsta sättet att göra det på idag.
Vadå komma fram. Dom går väl till jobbet som alla andra. Dom köper väl mat som alla andra i affärerna.
Dessutom ser jag inga "normala" människor springa runt på stan o skrika att dom är män eller kvinnor. Så varför behöver tex trans o allt vad det nu är springa runt på stan o skrika ut vad dom anser att dom är