Kontrollera vattenkopparna!!

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare CeciliaW
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 764
C

CeciliaW

Vill bara tipsa alla att kontrollera att deras vattenkoppar fungerar som de ska - och så att inget kan fastna...

hade två hästar inne idag efter ridtur pga att de var svettiga, och när jag gick tillbaka till stallet för att släppa ut dem upptäckte jag att den ena hade lyckats med konststycket att trycka fast "tungan" i vattenkoppen (alltså den metallplatta som hästarna trycker på för att vattnet skall flöda) - med följd att vattnet bara fortsatte rinna och rinna... så när jag kom dit var boxen fylld med 1 dm högt vatten. Det var bara att ställa sig att mocka ur dyblöt torv, vatten och hö - jättekul :mad: :devil:

Så, kontrollera era vattenkoppar så att de fungerar som de ska!

Sv: Kontrollera vattenkopparna!!

En av anledningarna till att jag inte har vattenkoppar:smirk:
Hade tjurar förr som gillade att slåss med vattenkopparna och jag vet inte hur många gånger brunnen tömdes och jag fick stå och ösa äckelvatten ur boxarna...sen vill jag ha koll på hur mycket hästarna dricker så jag ger enbart ur hink numer.

I nya stallet jag har är vatten indraget så maken ville sätta in vattenkoppar men icke, sa jag:p ...jag tar hellre omaket att bära hinkarna;)

Sv: Kontrollera vattenkopparna!!

Hade häst i ett stall där alla hästar hade kran (modell liten och utan vred) med hink under. Man gick in med vad som såg ut som vattenslangsnyckel och vred om och fyllde hinken - då slipper man bära hinkarna men har fortfarande koll:idea:

De hade haft flotörer monterade men tagit bort dem då vissa hästar var lite väl leksna och skapade spa i boxen varje natt:p

Apo

Liknande trådar

Träning Jag bytte stall för ett par veckor sedan och i det nya stallet så får hästarna vatten via vattenkopp när de är ute. Min häst har aldrig...
Svar
9
· Visningar
1 163
Hästvård Nu behöver jag bolla lite tankar ang om jag behöver oroa mej eller inte. Kan börja med att säga att hon är inbetad för hand och sen...
Svar
5
· Visningar
1 056
Hästmänniskan Hur gör man? Varning för långt inlägg. Situationen ser ut såhär: I september-januari 2010/2011 stod min häst i ett ganska stort stall...
Svar
11
· Visningar
3 350
Senast: Lavinia
·
Hästvård Nu behöver jag er hjälp! Min häst har en otrolig passion för vatten, hans främsta intresse är att anlägga swimmingpools och tillverka...
Svar
11
· Visningar
1 360
Senast: Lihna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ögonfärg
  • Sängproblem...
  • Ung kille

Hund, Katt, Andra Djur