Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vill bara tipsa alla att kontrollera att deras vattenkoppar fungerar som de ska - och så att inget kan fastna...
hade två hästar inne idag efter ridtur pga att de var svettiga, och när jag gick tillbaka till stallet för att släppa ut dem upptäckte jag att den ena hade lyckats med konststycket att trycka fast "tungan" i vattenkoppen (alltså den metallplatta som hästarna trycker på för att vattnet skall flöda) - med följd att vattnet bara fortsatte rinna och rinna... så när jag kom dit var boxen fylld med 1 dm högt vatten. Det var bara att ställa sig att mocka ur dyblöt torv, vatten och hö - jättekul
Så, kontrollera era vattenkoppar så att de fungerar som de ska!
En av anledningarna till att jag inte har vattenkoppar:smirk:
Hade tjurar förr som gillade att slåss med vattenkopparna och jag vet inte hur många gånger brunnen tömdes och jag fick stå och ösa äckelvatten ur boxarna...sen vill jag ha koll på hur mycket hästarna dricker så jag ger enbart ur hink numer.
I nya stallet jag har är vatten indraget så maken ville sätta in vattenkoppar men icke, sa jag ...jag tar hellre omaket att bära hinkarna
Hade häst i ett stall där alla hästar hade kran (modell liten och utan vred) med hink under. Man gick in med vad som såg ut som vattenslangsnyckel och vred om och fyllde hinken - då slipper man bära hinkarna men har fortfarande koll
De hade haft flotörer monterade men tagit bort dem då vissa hästar var lite väl leksna och skapade spa i boxen varje natt