kontrollmätning

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare roge
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 785

roge

Trådstartare
Hej!!
ja har börjat fundera på det där me kontrollmätning.
Att ifall man tävlar andras ponnier och det skulle bli kontrollmätning och det skulle visa sej att hästen är nermätt. vem är det som åker på det? och vad är det som händer?

Sv: kontrollmätning

Ingen? ev. mätmannen.
Det som händer är att det blir en till kontrollmätning hemma hos ponnyn inom en viss tidsrymd. skulle det visa sig att hästen är över 148.0 cm så får den inte längre tävla som ponny, mätintyger blir ogiltigt.

e du säker på de sen de nya reglerna...
Nu e de ju hårdare på det...

Man kan väl säga att det är ägaren till ponnyn som "åker dit". Plötsligt är ju ponnyn ingen ponny längre och det är säkert ett straff nog. Men mätmännen straffas inte. Fast jag har för mig att det är så att om en och samma mätman upptäcks ha alldeles för många ponnyer som anses vara felaktigt mätta så kan han/hon stängas av som mätman. Tror dock aldrig att detta har hänt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 451
Senast: Edla
·
Tävling Hej! Jag ska börja tävla en ridskoleponny och tänkte tävla henne i dressyr som häst. Kan ponnyn samtidigt starta ponnyklasser med en...
Svar
5
· Visningar
1 410
Ridning Hej, jag rider på ridskola och senaste lektionen så fick jag rida en häst som är seg och ganska envis. Och fler gånger under lektionen...
Svar
3
· Visningar
858
Senast: Emma-pemma
·
Hästhantering Hej! Vi har en 5-årig D-ponny som vi haft i ca 3-månader, han har nu börjat visa sig aggresiv vid matning i boxen, när han ska få sin... 2
Svar
20
· Visningar
1 285
Senast: fijja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden V