köpa christ cortez...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare catta_84
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 134
  • Visningar Visningar 21 667
Sv: köpa christ cortez...

Jag vet att Christ har Knott axlar och påskjut och har för mig att Böckmann har ett annat märke på axlarna.

Christ har tydligen byggts i samma fabriker som Böckmann, skriver man ut papper från hemsidorna så står Böckmann fortfarande kvar där.. Även på de nya släpvarianterna..

Fast ÅF visste säkert om att du tänkte lasta mera redan vid försäljningen, eftersom ni diskuterade senare förändring av vikter ... :angel:
Vilken soppa!
Jag tycker verkligen synd om dig. :(

Christ har tydligen byggts i samma fabriker som Böckmann, skriver man ut papper från hemsidorna så står Böckmann fortfarande kvar där.. Även på de nya släpvarianterna..

Fick reda på för inte så länge sedan att Böckmann tillverkas i samma fabrik som Rausch i Tjeckien.

Är du säker? Snurrar hur många rykten som helst kring detta.

Fast ÅF visste säkert om att du tänkte lasta mera redan vid försäljningen, eftersom ni diskuterade senare förändring av vikter ... :angel:
Vilken soppa!
Jag tycker verkligen synd om dig. :(

Visst visste dom det.. Jag har ingen anledning att lägga ut 80 000kr på en transport som jag inte kan köra lagligt med.. Tanken var, och det visste alla parter om, att den skulle vägas upp till 2000kg, då lastar den 1140kg. Bara detta strider mot Kkl, tror att det var §16..

När jag fick info papprena påd en så vägde vagnen 810kg, nästa papper så vägde den 830kg och sedan när regpapprena kom så vägde den 860kg, alltså 50kg "för mycket". Hade den vägt sina 810kg somd et var sagt från början så hade jag alltså kunnat lasta 1190kg.. Även det var en lögn om denna transport. Alla uppgifter om 810kg och 830kg finns på hemsidan, om man kollar de olika broschyrerna om den.

Fick reda på för inte så länge sedan att Böckmann tillverkas i samma fabrik som Rausch i Tjeckien.

Ok, då kanske dessa tillverkas där med?? Jag vet inte , men dom har iaf tillverkats i samma fabrik.

Jag kommar iaf trots allt ALDRIG rekommendera någon av dessa märken, försäljare eller återförsäljare. Även om åf gärna gårpå mig om att jag "har tillägnat hela mitt liv för att smutskasta dom och märket, genom att sitta på alla hästsidor på internet och ljuga" Som det stod i brevet från ARN, som dom skrivit, som svar på min anmälan.

Generalagenten hade Rausch förut, innan detta koncept. Har en bekant i Stockholm som köpte en och den är ett riktigt skräckexempel!! Jag kan inte lägga ut bilder utan hennes godkännande, men ni hittar henne på dressyrtävlingar av högre svårighetsgrad..

Det släpet är spårat och var tillverkat för öststaterna, men köptes in och kom hit.

Det är möjligt att Böckmann och Rausch är tillverkade i samma fabrik, det kan jag inte säga något om, men jag kan förstå det om man tittar på hennes släp och ett Böckmann..

Precis det jag skrivit, att oavsett vad man säger om SLÄPET (en uppfattning vem som helst kan bilda sig), så avskräcker ÅF från att köpa släp.

alla har rätt till en egen åsikt, jag bara undrade vad du menade inget annat. Tar inte nån parti i det hela på För eller Emot Christ.
Jag ser både för och nackdelar med alla märken på släp, har ej hittat mitt idealsläp än. Men har ett läckö åm 93 som skall göras i ordning och modifieras med mycket andra lösningar plockat från alla olika modeller.

Satt på jobbet och slängde in svaret. Borde skrivit att jag tror det.

Du som jobbar med service av släp är säkert mer uppdaterad än jag.

det är ok, fast jag håller på med det kan jag inte alltid allt, det är en ren jungel vad gäller delar.

Allt är en fråga om prioriteringar och kompromisser. Det jag tycker är bra är att vissa detaljer som inte jag har tänkt på, kanske någon annan redan fastnat på och upplevt nackdelar av - då kan det vara vettigt att leta på ett sådan här forum.

Jag vet varför VI har förkastat olika märken, vad som är för- och nackdelar med de vi ägt och kommit i kontakt med. Vad folk sedan väljer att köpa, det är helt upp till dem.

precis som jag menar man ser för och nackdelar med alla släp och till slut fastnar man för det som passar ens ändamål bäst och som man känner att man kommer att trivas med.
Just därför kommer jag som jag sa att bygga om mitt läckö så att jag får det så nära mitt idealsläp som passar oss och våra hästar bäst.
Drömsläpet är ett Rice Beufort Double, svart. men tyvärr lite för dyrt för vår plånbok.

För att göra det ytterligare svårare har jag märkt att kvalitén på släpen förändras mellan årsmodeller.

Det som för 6 år sedan var mitt absoluta favoritsläp och främsta på marknaden, är nu inget jag ens överväger. Och då är det fortfarande jättebra kvalité på -01´orna, men som nya i år är det ingen höjdare.

Vi kom så nära vårt ideal vi kunde komma, och är faktiskt supernöjda. Men innan dess löste vi ut ett helt nytt släp med tillval som nu står till salu. Dyrköpt, men ändå värt det i slutänden.

precis som jag har börjat se idag att vissa högklassmärken har börjat slarva med kvaliten.

Det är inte många av de så att säga svenska släpen som görs i Sverige, Boj, Läckö, Ume, kanske någon mer.
Värmlandsvagnen tillverkas i Norge, Thules eller Trailergruppen som de numera heter tillverkas i Polen, likaså Christ, mfl.

Thule släpen tillverkas i Bromölla i Skåne, inte i Polen.

Brenderup finns inte längre däremot finns några av deras modeller kvar som numera heter tex Thule Premium Royal så dom tillverkas också i Bromölla.

Liknande trådar

Utrustning Hej. Hoppas på lite tips. Har en häst som förefaller avsky att åka släp. Leta nu efter nytt släp som förhoppningsvis hästen är mindre... 2
Svar
33
· Visningar
1 847
Senast: Murray
·
Utrustning Jag skulle så gärna vilja ha ett eget hästsläp. Problemet har varit att jag bara har B-kort och ingen bil som kan dra. Nu står jag dock... 2
Svar
20
· Visningar
1 077
Senast: tara
·
Utrustning är äntligen mest nyfiken för har aldrig råkat ut för detta innan. Men beställde en sadel genom en svensk butik som säljer mycket bomlösa...
Svar
10
· Visningar
912
Senast: MissFideli
·
Western Hej! Jag är ganska ny inom westernridning och håller fortfarande på att lära mig, så jag rider på en låg nivå. Min tränare har dock...
Svar
2
· Visningar
570
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)
  • Fjärilar!

Hästrelaterat

Tillbaka