Köpa dammsugare?

Sv: Köpa dammsugare?

Vi har en Philips Mobilo Plus, inte så dyr men väldigt effektiv, tror den kostade strax över 1000 kr. Den har 450 watts sugstyrka och det är nästan så att mattorna sugs in! :D Den väsnas mycket och man kan inte reglera sugeffekten men annars är den super!

Mamma har en likadan och hon är lika nöjd som jag. :)

Dyrare är alltid bättre när det gäller dammsugare, under 1000 kr är det svårt att hitta något som suger ordentligt. Tyvärr.

Min var inte så jättedyr, tror den kostade runt 1500 spänn för snart fyra år sedan.
Jag har en rosa Electrolux ergospace :laugh::love::love:
Jag ska vara ärlig och medge att jag valde ut den enbart pga färgen :angel: att den fungerar bra är bara en bonus :D

Nästa gång jag köper damsugare ska jag köpa en påslös för allergiker (dvs en supersug :D).
Jag spenderar hur mycket pengar som helst på damsugarpåsar och det är inte så kul, ibland är jag så snål att jag tömmer påsen i soppåsen och kör den igen :o
Men vad gör man, vi har sex stycken husdjur av olika slag här hemma och det blir mycket hår/kattsand/grus/spån/hö..och annat kul på golvet.

*kl*

vi har en ca 11000 i månaden. då ska maten, hyran på 4845, räkningar, sonen plus allt det andra vara inräknat. därför har vi inte råd med en dyr dammsugare.

det är bara jag som har jobb och det är som tidningsbud så vi tjänar inte mycket tyvärr.

Jag har också en Ergospace fast den påslösa varianten och visst är den bra men du får tömma den efter varje dammsugning så jag har gått över på påsar istället för jag blir gaaaalen på den annars!

Men det är smidigt att kunna tömma behållaren och sedan fortsätta dammsuga istället för att gråta sig till sömns när påsarna tagit slut.

Vi köpte en på Harald Nyborg för 600:-. Den är superbra. Vi vägrar lägga mer än så på en dammsugare.

Hur ser Rolfy ut?
Systerföretaget till firman jag jobbar extra hos säljer en Henry. :) Han är röd. :D

Googlade, Rolfy ser ju helt normal ut.
Sök på Henry istället, han är jättefin. :D Han har en flickvän oxå, Henrietta, hon är rosa. :bump:

De ska suga som ett lass skit däremot... :angel:

Senast ändrad:

Jag startade nyligen en tråd på Hund om dammsugare.
Fick då tipset från flera om en Philips, så nu har jag en Philips Jewel.
Alldeles underbar. Ligger på omkr 1300-1500. Men helt klart värt pengarna.

kl

Äntligen en ny dammsugare! Nu kan de bli rent här hemma.

En påslös blev det:p

*kl*

Jag vill ha en Rolfy! Finns de fortfarande att köpa? :crazy:

Jag har en Rolfy. :D Tror han är närmare tio år nu and still going strong. Jag borde egentligen skaffa mig en rejälare maskin nu när jag bor större och har dubbelt upp med husdjur, men jag är fånigt kär i min Rolfy. :D

En Electrolux Trilobite finns sedan igår i min ägo. :D Det är en robotdammsugare och den håller i skrivande stund på att provdammsuga hela huset. Jag räknar inte med att slänga ut den "manuella" dammsugaren, som för övrigt är en Electrolux Ergospace, men jag hoppas att genom att köra roboten en timme om dagen kan slippa alla damm- och katthårstussar. (Ena katten är en brittisk korthår och hårar extremt mycket)

Jag som hatar att dammsuga, älskar när det är välstädat och fint och som är en liten pryl- och teknikbög tyckte att detta verkade vara världens bästa investering. :rofl: :angel:

Det blev ingen Rolfy utan en Xio och den är lika söt :love: Gav bara 699 kr för den på MediaMarkt och min lilla Xio är helt klart värd pengarna!

Min Xio va helt värdelös på hundhår. Men nu är den död och begravd. Tack och lov!
Prisad vare min älskade Philips :bow:

Tråkigt att höra! Har inga problem att dammsuga upp hundhåren hemma, funkar ypperligt. :)

Liknande trådar

IT & mobiler Ja, det är en verklig djungel att försöka hitta rätt i... Och jag skulle behöva lite råd och tips om bra modeller. Några krav/önskemål...
Svar
5
· Visningar
1 101
Senast: Baka_kun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Elitloppet – en gång om året!
  • Ofräsch häst?