Köpa omplacering 60 mil härifrån..

Sv: Köpa omplacering 60 mil härifrån..

Om jag letar efter en perfekt hund så vill jag inte ha en hund som ngn annan redan misslyckats o klantat till det med.
PL

Men en hund behöver ju inte omplaceras för att någon begått ett misstag med den. Jag köpte min schäfertik helt otränad, det var som att få hem en mognare valp. Perfekt om man inte har lust att ha valp.

Nej men den absoluta majortiteten av omplaceringshundar har på ngt sätt inte fungerat, otränad betyder ofta: fått göra vad den vill.
PL

Tur att det perfekta för dig inte är samma som för mig, då behöver vi inte lägga oss i varandras beslut.

Rätt uppfattat, jag har bara skrivit hur jag skulle söka efter den perfekta hunden, har skaffat br många hundar genom åren, både vuxna o valpar.
PL

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 098
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 619
Senast: Otherside
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig... 2
Svar
22
· Visningar
6 405
Senast: LaMagia
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 586
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Dalmatiner
  • Leverera valp vid 12 veckor?