Köpa ridkläder på Island?

aprilmaj

Trådstartare
Hej!
Jag kommer att åka till Island och undrar om det är en bra idé att köpa ridkläder där. Tänker speciellt på "väderkläder"; regnställ och liknande. Är det någon som vet? Och i så fall; var och priser?
Tack för hjälp!

Sv: Köpa ridkläder på Island?

Astund har en butik i Reykjavik. Kan ju ha ändrat sig men när jag var där för några år sedan var priserna inte så kul. Men isländska kronan ligger väl ganska lågt nu, så då går det nog bättre.
Bästa sättet att hitta butiken är naturligtvis att googla...

Tack för svar! Ska kolla upp ditt tips och självfallet googla. Ville bara höra om det fanns någon med "insider-info" - ska förklara lite utförligare hur jag menade: Med tanke på vädret tänkte jag att islänningarna borde kunna det här med funktionella ridkläder. Finna det inhemska märken/tillverkare?

Hestar og Menn ligger på Ögurhvarfi 1 i Kópavogi. Ungefär jämförbar med vårat Hööks alltså rätt ok priser.

North 66 har outlet-butik i akureyri, bättre väderkläder kan man inte hitta! O när jag var där före ekonomiska krisen -08 så var det bra mkt billigare än Sveriges reor. Men man får väl ha i åtanke att det är dyra kläder från början. Men som sagt, bättre kläder för väder och arbete finns knappt! Jag lever större delen av mitt vakna liv i deras plagg, har man väl svettats i en N66 tröja/jacka vill man aldrig ta på sig nåt sämre!

Vad (ca) kostar en äkta islandströja där?.. Jag ska också till island :laugh::p

Tack så mycket för svar! Det är verkligen toppen att folk delar med sig av sina tips! Tack igen:laugh:

Tack för detta tips! Låter precis som sådana kläder jag är ute efter. Är kläderna bra, så får de kosta. Det brukar vara värt det i längden.
Finns det något annat sevärt i Akureyri?
Tack igen för din hjälp:laugh: (Vad gjorde man innan nätet fanns? Är så tacksam för alla generösa människor som tipsar om t ex sådana här saker!)

66° North har en outlet - Útsölumarkaður - även i Rvk. Ligger precis vid deras stora butik i Skeifan, så den är inte alltid lätt att hitta för turister. Där är priserna helt ok, men utbudet så där ibland.
Ástund och övriga hästbutiker har väl inte så mycket "väderkläder" så men är väl värda ett besök. Framför allt Lífland rekomenderar jag att man besöker.

Annars kan man kolla Útilíf som finns på ett par ställen i stan, bland annat i Kringlan.
Det är nog vad jag kommer på på rak arm.

Oj, ännu fler bra tips - tusen tack! :laugh: Ser att du bor i Reykjavik. Får jag passa på att fråga om bra restaurang/-er med typiskt isländsk mat? Behöver inte vara något fancy utan hellre rejält och genuint. Man reser ju även i maten :d

Uppföljning och resultat:grin:

Nu har jag varit på Island och rekat runt i affärerna ni rekommenderade. (66 Norths Outlet i Reykjavik hittade jag inte - någon sa att den inte fanns kvar?)

Det blev ett tokbra regnställ från just 66North (vet inte hur man gör grader-tecknet) till normalpris. Det var dyyyyrt, så dyrt att jag faktiskt skäms. Men BRA! Invigde den redan på plats när vi åkte på valsafari.
(Nu måste jag använda den livet ut för att kunna stå ut med att jag betalade så mycket...)

TACK för alla tips jag fick! Det underlättade sökandet.

Förresten; jag ÄLSKAR Island:love:

Liknande trådar

Utrustning Jag vill gärna veta mer om bomlösa sadlar då jag inte har någon erfarenhet av dessa. Är de skonsammare mot hästen i jämförelse med en...
Svar
2
· Visningar
117
Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
246
Senast: Kristall10
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
413
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Jag har tänkt på att kanske använda sadelpadd, det är ingen måste för hästen. Han har inte ont i ryggen eller nått, men jag tänkte att...
Svar
9
· Visningar
539
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka