Köpa sadel utomlands!

myfairlady91

Trådstartare
Jag ska köpa ny hoppsadel till min ena häst, har fastnat för en Albion Kontrol. Den kostar enligt butiken 16.800 kr, jag har hittat samma sadel för runt 13.000 kr i England (inkl frakt och VAT). Är det någon här som har skickat efter en sadel från England!?! Är det värt det? Alltså kan jag "spara" närmare 3.000 kr så är det värt det för mig.. men det jag undrar är om man vågar på sig det? Kommer paketet fram och är det helt? Hur går det med garantin? Om jag skulle flyga över till England och köpa en sadel själv, kan jag få med mig den på planet!?! Är det bättre att göra så? Ska ev över till England om någon månad, jag kan vänta tills dess.. Trots att jag bara har en dressyrsadel till hästen nu.. :( Men det går bra att hoppa i den med.. ;)

Sv: Köpa sadel utomlands!

Jag kan inte svara på hur det fungerar med garantin, men den borde ju gälla även dig - fast du bor i Sverige.
Jag har själv köpt (beg.) sadlar både från Tyskland och England senaste månaderna och det fungerar jättebra. Sedan är de säkert noga med packningen av en NY sadel.

Sv: Köpa sadel utomlands!

Om det är ett seriöst företag ska det inte vara några problem. För mej gick det jättesmidigt när väl sadeln hade skickats. Tyvärr verkar det vara svårt att försäkra föremål för mer än 500£, så det finns självklart en viss risk. Transportföretagen som man skickar sadlar med bruckar dock vara ganska pålitliga så risken att sadeln skulle gå sönder kan inte vara stor. Och är det ett fabrikationsfel går det ju på garantin. (Finns sadel till salu även i Sverige borde det funka bra även med garantier, förytsatt att det är från tillverkaren, inte försäljaren).

Liknande trådar

IT & mobiler Min trogna Canon EOS 350D har nu sorgligt nog dragit sin sista suck. Jag är ganska säker på att det är slutaren som gått sönder, spegeln... 2
Svar
30
· Visningar
4 498
Senast: Irenes
·
Dressyr Jag har varit inne i Ebay djungeln och kikat under ett par veckor nu ffa. på sadlar. Intressant att kolla där tycker jag. Jag fastnade...
Svar
7
· Visningar
1 289
Utrustning Idag tog jag bort skygglapparna och insåg att min hästs rygg är dåligt musklad. Det beror troligen på klassikern dåligt passande sadlar... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 154
Senast: Maran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Klippmaskin till tjock päls
  • Vilken hundras?