Köpa sadel via ebay??

pomelo

Trådstartare
Hade ni vågat köpa sadel via ebay? Har mailat köparen och fått svar att det är ok. Men hur gör man med betalningen? Finns det något liknande postförskott även för paket som kommer utifrån?

Är ju i och för sig inte säkert det heller, tänk om man löser ut paketet och det innehåller något annat än en sadel...

Någon som har erfarenheter? Känns väldigt lurigt.

Sv: Köpa sadel via ebay??

jag tror att man måste betala via payPal när man köper över ebay, då betalar du, men köparen får inte pengarna förrens du har fått paketet. och jag tror även att det finns så du år "godkänna" varan.

Det låter ju jätte vettigt! Ska kolla upp lite noggrannare vad paypal innebär. Tack för tipset!

Använd sökfunktionen. Du behöver inte betala med PayPal men det är bra att göra. Allt som köps utanför EU ska betalas tull och moms på.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Jag har köpt en häst. Först var jag fodervärd. Efter att vi kommit överens om att jag skulle köpa blev Köpekontrakt påskrivet. Full... 2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 020
Senast: MiaMia
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 839
Senast: ildiko
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 987
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var... 2
Svar
26
· Visningar
2 899
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Eurovision 2025
  • Vad gör vi? Del CCXIII
  • Tandfen utan kontanter

Hund, Katt, Andra Djur