prinsessfeminist
Trådstartare
Det låter förfärligt sorgligt.Jag sålde min älskade häst med "H" 2018 när jag insjuknade i IBS, min mamma fick leukemi. Ja det var mycket på en gång.
Sålde honom till en ridskola, sa att de gärna får höra av sig om de skulle sälja honom i framtiden. Detta var en superenkel häst i all hantering. Alla kunde rida honom, ja en häst med ett hjärta av guld helt enkelt. Sålde honom för 75k.
Frågade 2019/2020 om jag inte kunde få köpa tillbaka honom. De läste vad jag skrev (messenger) men svarade aldrig.
Köpte min fina, fina Kontur och var tyvärr tvungen att ta bort honom november 2021. Tre månader efter han tagits bort hör ridskolan av sig. De säger att jag kan få buda på min gamla häst och att budet startar på 100k.
Detta då på en häst som börjar sura vid hantering, vägra komma in från hagen, springa bredvid hinderna och bocka i galoppen.
Inte nog med allt det, så ville de jag skulle ha budkrig mot en annan tjej på ridskolan.
Hade heller inte 100k, då jag precis hade utrett min andra häst i 9 månader + tagit bort honom.
Så var tvungen att tackade nej.
De sålde honom sedan till ridgymnasiet som de delar ridhus, paddock och hagar med. Har varit och hälsat på men han trivs inte alls, är så sur och arg. Så mådde bara dåligt av att hälsa på.
En rolig sak i allt det tråkiga, var att när jag ropade på honom på besöket, så kom han skrittandes direkt till grinden. Alla blev så förvånade då de alltid måste ta in honom sist av alla hästarna. Jag kunde gå direkt fram och ta honom.
Saknar honom jättemycket! Men finns ingen ekonomi till häst idag.