Köpa transport, hjälp!

anna__panna

Trådstartare
Hej alla! Hoppas att jag kan få lite råd och hjälp här. :)

Jag ska köpa en begagnad transport och har 2 favoriter som jag tänkt välja mellan. Har kollat runt på nätet under ganska lång tid och märkt att just dessa inte verkar så smidiga att få tag i (populära, säljs fort som 17 eller är för dyra för mig)

Nu är det så att jag hittat en som jag vill ha. Problemet är att den finns 25 mil härifrån. Och här kommer min fråga: Hur har ni gjort när ni köpt transport? Är ni beredda att åka så långt för att titta, och troligtvis köpa? Är det vad man får räkna med? Ser verkligen inte fram emot att åka så långt! Bor i Jönköping, så tycker annars att man skulle kunna hitta en inte allt för långt härifrån med tanke på medelstor stad/hästtätt ställe. Borde jag vänta och tro att jag säkert kan hitta en transport liite närmre? Eller ska jag chansa och åka?

Tack på förhand!

Sv: Köpa transport, hjälp!

Jag åkte närmare 40mil för att kolla på en transport som jag även köpte. Hade fått massa bilder på mail så jag visste ju på ett ungefär hur den verkade.

Bor i jämtland så här kanske vi få räkna med att åka lite längre, men ser den bra ut och du har fått bilder så varför inte. Å har man som mig begränsat med pengar så kanske man får åka lite.

Lycka till!

Oj, 40 mil var ju nästan det dubbla! Har fått bilder och transporten är verkligen fin, skulle jag åka så köper jag den om det inte är något helt galet med den när jag ser den. Det jobbiga är att jag i så fall måste åka redan ikväll, 50 mil.. annars lär den säljas till någon annan. Aaah! Vad ska jag göra!?

Antingen kör du och riskerar att få åka i ogjort ärende om det är så att transporten inte motsvarar dina förväntningar.

Eller så skiter du i det och hoppas att det kommer någon annan intressant finka i närheten inom rimlig tid. Och riskerar att ÄNDÅ få åka lika långt eller längre för att hitta något intressant.

Jag hade garanterat åkt om det var ett bra pris! 25 mil tycker jag är "ingenting" då. Men ska du jobba imorgon så blir det ju klart lite jobbigare. Har du ingen som kan följa med och dela på körningen?

Attans, vill ni veta vad som hände?

Jag åkte.
Hade kommit lite längre än halvvägs när jag kommer på idén att ringa upp tidigare ägare bara för att höra vad hon sålde den för och om det varit några fel på transporten tidigare.
Och får höra värsta skräckhistorien!
Tidigare ägare ville inte sälja privat för att transporten helt enkelt var för osäker och farlig att köra häst i! och hade därför lämnat in transporten till återförsäljare mot att de lovade att åtgärda felen innan den såldes igen, vilket inte hände. Nuvarande ägare har haft transporten endast några veckor.

Jag vände hem igen :( Tog 2 sömnlösa nätter av glad förväntan, halvdag ledig fr jobbet, och många timmar i bilen denna dag. Buhu!

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
3 018
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 958
Övr. Katt Är det någon som har koll på vad som händer om en säljare/uppfödare får information som gör att denna inte vill genomföra köpet och en...
Svar
4
· Visningar
1 431
Fordon Jag har smått uppgivet insett att min gamla trotjänare på fyra hjul är på väg att ge upp. Den är av årsmodell 2010 och har gått som en...
Svar
4
· Visningar
1 285
Senast: aiquen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka