köpa transport, ume vs boj

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare hoppstrumpan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 50
  • Visningar Visningar 6 042
Sv: köpa transport, ume vs boj

Ärligt talat har jag faktiskt inte hört detta om Boj tidigare, så jag blev milt sagt förvånad. Snarare är det väl ett av de släp som kommit ur testerna med hedern i behåll vad jag minns?

UME helt klart! Har haft ett sånt släp sen 98, eller vi köpte ett nytt för 2 år sen och bytte in det gamla.

Gott om plats, hästarna har massor av plats framtill, enkelt att hänga upp hösegel finns färdiga fästen för det.
Stor och ljus
Ligger stadigt på vägen trots galopperande hästar i transporten.. :crazy:
Man kan lasta in allt som behövs för tredagarsmeeting och köra två stora hästar i den, utan problem!
Man kan gå in från båda sidorna till hästarna
Man kan stå två st framme och tränsa två hästar samtidigt utan att det känns trångt.
Det är inga krokar eller dyligt som hästarna kan skada sig på.
Den består helt av aliminium som INTE möglar, ruttnar eller rostar :)
Mellanväggen är jätteenkel att sätta i och ta ut.
Gott om plats i sadelkammaren, saknar man krokar går det bra att hänga på väggen mot hästarna, ni vet såna man ändå har på boxväggarna i tävlingsstall sen. Skönt att kunna byta om där om det är dåligt väder också.

Sista punkten vet jag inte om den stämmer längre men det gjorde den när vi köpte vårat första släp:

det är det bredaste släpet på marknaden Det vill säga hästarna har gott om plats att bredda ut benen och stå stadigt.
Vi har dessutom gummi nertill på mellanväggen.

Då passar jag på att fråga dig! Har du aluminiumbommarna med klicklås?

Om du har det, hur sätter man fast bommarna? Måste man lyfta på pinnen eller är det bara att trycka dit dem (som namnet antyder)? Är de lätta att handskas med?

Det är bara att trycka på dem ja, sen så puttar man/drar i en liten kula för att öppna igen. Dåligt förklarat men jag hoppas du fattar vad jag menar.

Men ja brukar dra i den även när jag stänger det är enkelt att göra med bara en hand ändå.

tack för ditt svar:D bra när ni skriver mkt info:idea:

det vet jag inte om jag tycker är speciellt farligt..en åsikt. en vän till mig vägde sin o den vägde mera än vad den skulle.
ska man köpa trailer vill man väl ha information. från olika håll. bra och dålig.
eller är du återförsäljare på b*j?

Med tanke på allt positivt jag skrivit om Ume också (har ju knappast dissat dem, eller hur?) så kan jag väl knappast vara ÅF för Boj?

Det är två mycket bra släp, men jag ser personligen fler fördelar hos Boj.

Jag ha haft hästar och ponnyer som vi last tränat i boj, problemhästar som fått panik, bland annat min ponny sparkade allt han orkade på dörren och de blev några repor.

HUVUDSAKLIGEN DE MEST POSITIVA MED BOJ .... KOMBI BAKLÄM !!!!!! oslagbart

Jag ha haft hästar och ponnyer som vi last tränat i boj, problemhästar som fått panik, bland annat min ponny sparkade allt han orkade på dörren och de blev några repor.

HUVUDSAKLIGEN DE MEST POSITIVA MED BOJ .... KOMBI BAKLÄM !!!!!! oslagbart

Du har letat upp en tråd som är 3 år gammal;)

ALLA VAGNAR !!!! har fått detta rykte om sig , då de inte är vägda med tex matta (BOJ har sina fastvärma i golvet) mellan vägg extra hjul. så alla som köper hästtransport och vet att ni är inom riskzonen för över last , ska väga släpet eller be att de blir gjort innan köp.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Nu behöver jag eran hjälp! Jag har en unghäst som det är dags att välja färg på utrustningen då vi ska komma igång lite mer med...
Svar
7
· Visningar
1 363
Senast: Lillstrumpa
·
L
Utrustning Jag har en dressyrsadel Crown Arwen som är väl utprovad och passar min häst bra. Hästen har haft en del ryggproblem men de är nu nästan...
Svar
0
· Visningar
1 351
Senast: lasseman
·
Utrustning Har börjat kolla på att köpa en egen transport då jag är less på att behöva hyra av andra. Det jag söker är: en (begagnad)...
Svar
11
· Visningar
1 920
Senast: pulkaskurk
·
Utrustning Tycker det är kul att se hur folk klär sig o sina hästar :) Hur är du? Lika snygg o välmatchad oavsett om du ska tuffa ut i skogen...
Svar
5
· Visningar
2 231

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka