Köpekontrakt

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare Supermoose
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 863
S

Supermoose

för några veckor sedan köpte en bekant en hund, den här hunden var en "omplacering" och de fick den billigt, det är en ganska ovanligr as som är svår att få tag på i Sverige och eftersom de ville ha en lite äldre hund så verkade den här perfekt.

Nu var det så här att min bekant pratade med pappan i familjen och det gjorde upp pris och när den skulle hämtas, när de kommer till den här familjen ca 60 mil enkel resa så är föräldrarna borta och där finns bara en tonåring som inte vet så mycket mer än att pengar skall tas emot och kontrakt skrivas på.

Mina bekanta ville inte åka hela vägen hem i ogjort ärende eftersom resan var så långt bort, men tyckte inte att det kändes spceillt bra att låta en omyndig person skriva på kontraktet. Nu blev det så iallafall och min fråga är att om det skulle bli något tjaffs från något av hållen, gäller verkligen det här kontraktet då det inte är en myndig person som skrivit på det?

Sv: Köpekontrakt

Nej en omyndig person får INTE skriva på avtal, eller får och får men kontraktet är inte juridiskt bindande ...

Din bekanta ska omedelbums ta kontakt med säljaren och be om att skriva ett nytt avtal där myndig person skrivit under !!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 123
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 622
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
875
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam... 2 3
Svar
49
· Visningar
6 135
Senast: lilstar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka