Kopiera program

åke

Trådstartare
Vi har ett program från skolan till sonen. Nu ville dom att vi skulle lägga programmet på en diskett och skicka med till skolan så dom kan höja nivån på hans läxa. Men hur gör jag för att flytta programmet från datorn till disketten?
 
Sv: Kopiera program

Jag tror du får be skolan om lite tydligare instruktioner. Om sonen fått programmet från skolan så har de ju redan programmet, och då finns det ingen anledning att ge tillbaks det. Kan det vara någon speciell fil de vill ha?

Förresten så låter det som att skolan är lite efter sin tid. Disketter används knappt nuförtiden. Går det inte lika bra med ett USB-minne eller att skicka filen via internet?
 
Sv: Kopiera program

Programet har olika svårighetsgrader. Vi skulle uppdaterara det lite. Men då måste vi veta vilken nivå han är på nu. Fröknarna fattar nada. Hon som har lagt in programmet är sjukskriven så det var därför som dom ville ha kopia. Diskett har vi själva bett om. Men givetvis funkar det lika bra med USB minne, men det var ju inte det som var frågan....
 
Sv: Kopiera program

Är det så att hans resultat sparas och dom utifrån det kan se vilken nivå han är på?
 
Sv: Kopiera program

Ja, det kan man säga. Inte riktigt men nästan. Programmet är stort och dom vill kuna se vart han är.
 
Sv: Kopiera program

Jag tycker att det låter märkligt.
Hans resultat sparas antagligen i någon fil, som borde kopieras.

Att kopiera ett helt installerat program är sällan en bra idé. Fråga skolan om de vet vad de pratar om. Får det ens plats på en diskett?

Om du nu verkligen vill kopiera till diskett så kopierar du programmets katalog som vanligt, öppnar "Den här datorn", öppnar A:\ (Diskettstation) och klistrar in.
 
Sv: Kopiera program

Låter verkligen korkat då jag läser ditt svar... Hur hittar jag filen då? Och vart hittar jag programmets katalog? Eller programmet kan kvitta, det kommer inte att få plats på disketten som du skrev. Det tog evigheter att installera det från skiva. Hmmm det var klurigt detta här.




Edit: Nej, jag tror inte att fröknarna har en susning om vad som ska göras...Elle, jag VET att dom inte vet.
 
Sv: Kopiera program

Det låter som att du kan kopiera in en fil, vilken som helst, till disketten. De kommer ändå inte veta vad de ska göra med den när de får den. Även om de skulle råka få rätt fil. ;)

Nej, du får nog be skolfröknarna om bättre instruktioner. De får väl vända sig till de datoransvariga på skolan, eller till de som sålt eller utvecklat programmet. Jag tycker helt klart att det måste vara skolans uppgift att fixa fram vettiga instruktioner. Det ska inte du behöva göra.
 
Sv: Kopiera program

Nej verkligen inte, ja sa till dom att bara ta och uppdatera programmet. Men dom ska ju vara så petiga, blir det för svårt får vi ju hjälpa han. Men det fattar dom ju inte. Dom fick ju inte ens fram hans uppgifter från disketten. Suck.
 
Sv: Kopiera program

Det enda jag tänker på är att det låter helt galet att basera kunskap efter ett datorprogram?! Vi hade en mattelärare i mellanstadiet som satte oss framför en dator med räknetest på tid. Det enda som blev var att de som inte var så bra på att räkna bara blev än värre utskrattade eftersom resultatet stod på en rankinglista på datorn! Helt absurt och totalt förnedrande.
 
Sv: Kopiera program

Nu är detta ett annat program. Sonen ska bygga ord och meningar. Han ska även stava olika ord och så. Ingen matte alls alltså. Han har jätte svårt för sig i skolan och jag har länge fått tjata på att få detta dyra men mycket bra data program. Vi tycker det är lättare att få grabben att jobba vid datorn än vid en bok som han knappt kan läsa. Då lägger han ner och skiter i det. Med detta programmet kan han byta uppgifter när han börjar tröttna på tex rättstavning. Då kan han bygga meningar i stället. Jag är mycket tacksam för att skolan köpte in detta till han. Vågar inte ens tänka på vad det kostar.
 

Liknande trådar

Mat Följer ett program där man kommer hem till privatpersoner som gör en 3-rätters meny. Det programmet finns i Sverige också i nästan samma...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
4 279
Senast: hastflicka
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
888
Senast: Tonto
·
Skola & Jobb Jag skulle behöva läsa upp Matte från gymnasiet. Då hette kursen Matte B, och nu förstår jag att den heter Matte 2 a, 2b och 2c och att...
Svar
16
· Visningar
807
Senast: Linn-Nora
·
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
779
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp