kopp järn till Hrimnir, Pessoa,Anky sadlar

Sennen

Trådstartare
Jag har på mindre än 10 mån råkat ut för att två koppjärn har gått sönder.!!:mad: Är det någon mer som råkat ut för samma sak?.Man ser det inte förrän man öppnar sadeln och ska byta järn.Svårt att känna på sadeln ,men märkte det på att hästen kändes lite "ojämn" Jag har varit jätterädd om sadeln och bara använt den själv till en häst.

Sv: kopp järn till Hrimnir, Pessoa,Anky sadlar

Oj! det lät inte bra..
Jag har bara erfarenhet av en äldre hrimnir utan utbytbart koppjärn som jag lånade för nåt år sen, det var iaf en trevlig sadel. :)

Vad sa ÅF/Hrimnir/P/A om problemet? Fick du koppjärn alt hela sadeln utbytt?

Det måste ju vara nåt ordenligt fel om det blir så där?

Sv: kopp järn till Hrimnir, Pessoa,Anky sadlar

Själva sadeln är helt ok,o jag fick nya järn o ett i reserv direkt. Jag antar att det hänt någon mer än mej,tror dock att man kan se att svetsen var slarvigt gjord ( nu i efterhand ) :grin:

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
690
Senast: cowgirl81
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare... 2
Svar
38
· Visningar
12 921
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Jag köpte för nästan två och ett halvt år sedan en häst med kissing spines. Det har varit otroligt mycket jobb med honom, främst...
Svar
16
· Visningar
3 857
Senast: klystron
·
Utrustning Alltså nej nej nej och åter nej! Nu är jag nere i sadelträsket, rejält! :banghead: Hur svårt ska det vara att hitta en passande sadel...
Svar
14
· Visningar
2 637
Senast: Equilina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka