Djur o hus ingår inte i mitt köpstopp,varför ska dom lida?Är råimponerad av er som klarar köpstopp ett helt år!
Djur och renoveringsbehov diskar mig från starten.
Behöver en ny (begagnad bil) med.
Kanske ska börja med en månad i kvartalet?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Djur o hus ingår inte i mitt köpstopp,varför ska dom lida?Är råimponerad av er som klarar köpstopp ett helt år!
Läste också den artikeln (27.000:- var det tom!). Nu är det ju väldigt extremt men det visar att det går och ändå ha det bra.Jag har tänkt ha köpstopp i nästa löneperiod, undantaget mat och typ toapapper och sådant. Jag känner mig pepp! Startar lite i uppförsbacke dock när jag ska vara sällskap på en shoppingrunda i stan i helgen.Jag känner mig så motiverad så jag tror det ska gå fint ändå. Det enda jag ska göra i stan är att byta två plagg som var för små som mitt barn fått i present. Inte ett jota till ska jag göra!
Jag har bokfört inkomster och utgifter varje månad i typ ett år så jag kan lätt se hur köpstoppet påverkar ekonomin så det ska bli intressant. Vi verkar i snitt göra av med 25 000 kr i månaden i min familj de lite dyrare månaderna på vintern. Så, nu har jag skrivit här så nu är köpstoppet officiellt och svårare att bryta!24 januari till 25 februari, heja heja! Jag läste en artikel om en kvinna som levde på 30 000 kr om året så jag känner lite extra jäklar anamma nu.
Läste också den artikeln (27.000:- var det tom!). Nu är det ju väldigt extremt men det visar att det går och ändå ha det bra.
Är råimponerad av er som klarar köpstopp ett helt år!
Förlåt för att jag är djävulens advokat här och jag menar verkligen inget illa, men har du verkligen tänkt över köpet tillräckligt om det är något du i efterhand förträngt?Jag har köpt en ny laptop (till studierna, kom inte överens med paddan längre), ett par jeans när mina gamla gick sönder och två kattungarSen säkert något typ doftljus som jag har förträngt. Men jag tänker iaf över saken varje gång jag vill klicka hem något.
Förlåt för att jag är djävulens advokat här och jag menar verkligen inget illa, men har du verkligen tänkt över köpet tillräckligt om det är något du i efterhand förträngt?![]()
Gäller köpstoppet bara onlinehandel?Köpte inte på internet![]()
Nej såklart inte. Men mitt största problem är just internet-klickandet så får jag styr på det följer kanske ljusen med av bara fartenGäller köpstoppet bara onlinehandel?
Men om inte annat så kanske det försvinner med tiden, det gjorde det för mig när jag började tänka efter mer. Insåg i efterhand när jag väl slutat med det att jag liksom kunde slentrianköpa något extra om man var på typ ICA för att den var fin/rolig/whatever. Tänkte inte alls på det innan, rätt sjukt egentligen![]()
Skriver du upp dina utgifter och så varje månad? För många är det väldigt motiverande att se hur mycket pengar (och hur många arbetstimmar!) man i princip bara spolar ner i toaletten varje månad. Många bäckar små osv..Nej såklart inte. Men mitt största problem är just internet-klickandet så får jag styr på det följer kanske ljusen med av bara farten![]()