köpt häst ! Hur göra med att försäkra

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare zilla
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 952

zilla

Trådstartare
ska man försäkra eller inte ?!

vilken försäkring ska man ha . Hästen är en 1 åring .

Viket bolag är bäst ,sånna fall?

Sv: köpt häst ! Hur göra med att försäkra

absolut måste du ha hästen försäkrad! men man behöver ju inte tvunget försäkra upp så mycket. själv har jag if men pga att vi har alla våra försäkr. i detta bolag. gå ut o kolla på nätet o jämför lite.. ibland har man en billigar kostnad men i gengälld så betalar man mer i självrisk . lycka till

Sv: köpt häst ! Hur göra med att försäkra

Har kollat på det där rätt ingående..
Ringde runt till alla bolag. IF eller Folksam hade inget högt tak vill jag minnas. Kan vara rätt bra att ha ett högt tak om något händer (fråga mig).
Jag fastnade för sveland o agria. Tycklte dom hade bäst vilkor.
Jag tog AGRIA dels för att dom betalar ut lite vid mediciner o när vet kommer ut.
Detta gör inte Sveland. Nu i efterhand känns sveland som ett bättre alternativ. Där får man även rabatt om man är medlem i btr. Dom har helt ok vilkor för travhästar. Dom har en hel lista på vad som gäller och inte gäller för just travhäst. KOlla upp den. Hos agria står det bara vad som INTE gäller.
Sveland har även fast självrisk. Agria har 20%. Gissar att den fasta självriskten kommer att försvinna så småningom.
Kika över o ring runt. Så gjorde jag.

Liknande trådar

Övr. Katt Jag funderar på att teckna någon form av veterinärvårdsförsäkring för mina katter. Har aldrig tidigare haft katter försäkrade, utan... 2
Svar
32
· Visningar
1 474
Senast: Stinaxkatt
·
Hästmänniskan Hej! Hittat en trevlig 5 åring som jag varit och provridit. Är intresserad men den är inte billig heller (enligt mig… 150”). Ägaren... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 037
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag pratade med två veterinärer på kliniken när jag var där för Barkas senaste ultraljud. De kunde båda tänka sig att problemen vid... 2
Svar
20
· Visningar
1 851
Senast: sorbifolia
·
Ridning Hej! Jag köpte en häst i november. Hon stegrade över första gången jag satt upp, kollade hos veterinär och sadel som var ok. Vi...
Svar
19
· Visningar
2 156

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka