Korrekt lindade ben!

Sv: Korrekt lindade ben!

Hur lindar ni när ni lägger stallbandage då?

Hur högt och hur långt ner lindar ni då?

Någon som har bra bilder på det oxå?

Hur hårt lindar ni?

tycker också det ser bra ut! jag brukar nog linda ungefär sådär högt upp, för det ser inte ut att vara riktigt lika högt som bild nr 1 i tråden...?

Luras man av en strumpa på höger fram eller går lindan så långtn er? Det var det enda jag undrade över... :crazy: ;)

när jag lindar stallbandage använder jag back-on-trackpaddar och långa fleecelindor. börjar längst upp, säkrar lindan, lindar ner om kotan och går upp igen. Lindar utåt-bakåt som alltid annars.
Lindar så hårt att det sitter stadigt utan risk för att gå upp, men inte så att det sitter särskilt hårt eller trycker någonstans.

Har ingen bild tyvärr...

Vanity skrev:
Hur många här är det som använder pad under fleecelindorna?

jag använder ALLTID pad oavsett matrial på lindorna
ja varför vet jag inte
men det är något jag lärt mig

till trådskaparen
har tyvärr ingen bild på hur jag lindar ben
men jag börjar då oxå i mitten och avslutar i mitten går i 8:or
och drar bakåt
sedan vet jag inte hur rätt det är

vickis-pajala skrev:
jag använder ALLTID pad oavsett matrial på lindorna
ja varför vet jag inte
men det är något jag lärt mig

till trådskaparen
har tyvärr ingen bild på hur jag lindar ben
men jag börjar då oxå i mitten och avslutar i mitten går i 8:or
och drar bakåt
sedan vet jag inte hur rätt det är

Det är någonting jag också lärt mig att man alltid ska göra, så jag blir lite förvånad när jag ser folk som dissar paddarna :crazy:

Nej, jag lindar inte riktigt lika högt upp. Och jo, han har vita tecken höger fram och bak :) Brukar linda ner till sporren ungefär. Ibland lindar jag under hela kotan. Inbillar mig att det stödjer bättre då.

Hittar ingen bild på stallbandage. Kan säkert ta något i veckan.

tänkte väl att det var det, för jag trodde inet du skulle linda så olika på olika ben! :D
brukar också ha sporren som riktlinje nere på kotan, känns som om det blir väldigt lagom då..

*kl*

Jag har lärt mig linda som på första bilden.

Men nu var det år och dar sen jag lindade och funderar därför på en annan sak, var ska man ha öppningen/stängningen av padden? :confused:
Det har jag totalt glömt bort! :crazy:

dagens lindning av Rusan, lite skitiga o usel vinkel med mkt hovskägg men jag blev i af nöjd.
pic7675001.jpg

pic7675002.jpg

bakben.

http://i43.photobucket.com/albums/e387/Dossahund/Star Dust/2005_0101Image75403.jpg

Jag ska införskaffa b o t paddar, men vet inte riktigt vilken storlek jag ska ha.

Vilken storlek har du till stallbandaget?

oj, jag minns inte :D

har inte haft häst o använt dom på 1,5 år, men mina var ganska stora... hade ju som sagt ett stort halvblod, och ett ben var lymfangitben o extra tjockt, så det gick ju åt...
ska man ha dom på frambenen ska man nog ha något mindre än vad jag hade,b lir så lätt klumpigt annars..

men det hjälper ju tyävrr inte mkt när jag inte vet vilken storlek jag hade... :p :D :crazy:

Liknande trådar

Utrustning Jag gillar inte att rida med skydd eller lindor pga värme och har aldrig sett nåt behov av det förrän Barkas nuvarande ligamentskada...
Svar
11
· Visningar
521
Senast: Elo
·
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
441
Senast: Emuliiaa
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
662
Senast: cowgirl81
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med... 2
Svar
22
· Visningar
2 489
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Retrievertråden
  • Valp med diarré?