Zuzzi
Trådstartare
Kan börja med att tillägga att det här är ingen korsning som kommer att ske i första taget utan jag är bara allmänt intresserad då jag är väldigt intresserad av ämnet och därav söker jag mig hit 
Korsningsavel intresserar mig, RP är populära hos mig, men jag är ingen kunnig avelsmänniska IRL om man säger så utan jag har bara sett andras resultat.
Men nu är det så att jag har en dam, vbl travare, f.1996 som jag är intresserad av att höra vad som skulle passa just hennes modell.
Hon är 167,5 cm i manken och något lägre i korset. Travtränad i yngre år, kvalad som 5-åring men sedan ridhäst sedan dess, helt värdelös som travare
Som ridhäst vet jag inte än hur hon är då hon sedan tidigare ägare är mycket stressad. Vid tömkörning har hon relativt lätt till helt ok samling (varit igång sedan december, försiktigt). Fyrtaktig skritt, bra taktmässig trav, inget inslag av pass i någon av dom gångarterna. Galoppen har jag inte alls jobbat något med men vet sedan tidigare när en kompis hade henne för 2 år sedan att det finns mycket att hämta därifrån. Lite markbunden och passaktig på den tiden men med trevlig bakbensaktivitet ändå. Då endast skogsgalopperad. Visar idag en snarlik galopp i hagen.
Vill gärna ha många svar, tycker det är jätteroligt ämne det här som sagt
Och syftet med avkomman skulle väl isåfall vara en trevlig allroundhäst.
nyaste bilden jag har på exteriörn, står lite taskigt med alla fyra ben + att det lutar lite så baken blir lite väl hög än vad hon igentligen har (maj)
arbete för töm
gammal hemsk bild på exteriören 2 månader efter att jag köpte henne, men här ser man benställningen korrekt
trav i mars
maj
Korsningsavel intresserar mig, RP är populära hos mig, men jag är ingen kunnig avelsmänniska IRL om man säger så utan jag har bara sett andras resultat.
Men nu är det så att jag har en dam, vbl travare, f.1996 som jag är intresserad av att höra vad som skulle passa just hennes modell.
- Ras - för att få en trevlig sund avkomma
- Gångartsmässigt - så det inte kommer ut en skuttburk (nog för att det finns risk för det ändå pga hennes ras)
- Exteriört - vad skulle kunna stärka hennes svagheter?
Hon är 167,5 cm i manken och något lägre i korset. Travtränad i yngre år, kvalad som 5-åring men sedan ridhäst sedan dess, helt värdelös som travare
Vill gärna ha många svar, tycker det är jätteroligt ämne det här som sagt

nyaste bilden jag har på exteriörn, står lite taskigt med alla fyra ben + att det lutar lite så baken blir lite väl hög än vad hon igentligen har (maj)

arbete för töm
gammal hemsk bild på exteriören 2 månader efter att jag köpte henne, men här ser man benställningen korrekt
trav i mars
maj