Bukefalos 28 år!

Kort bred svängd sadel

Tussemaja

Trådstartare
Nu är min för trånga och för långa sadel såld och jakten på en ny börjar. En djungel att leta i och därför tänkte jag be om lite hjälp. Kort bred svängd sadel för q-sto av den maffigare typen - breeeda bogar, breed och sänkt ryggen. Vilka märken/modeller kan ni tänka er?
 
Sv: Kort bred svängd sadel

Tror jag smyger in här och ser vad du får för tips på sadlar då beskrivningen på din häst stämmer in på min ;-). Jag har ridit i en Double C som legat bra men nu har han breddat sig ytterligare så jag har funderat på en ny sån fast storleken större.
 
Sv: Kort bred svängd sadel

Välkommen att smyga med! Fast vi verkar inte få så många tips. Kanske bara vi som har såna där hästar... ;-)
 
Sv: Kort bred svängd sadel

Crates arabian. Min gamla Billy Cook stämmer
Även in på din beskrivning. Min lilla Chili jag yttepytte
Rygg o stora bogblad. Ägt och provat ca 50 sadlar nu ;-)
 
Sv: Kort bred svängd sadel

Tack! Haha ja så kan det ju vara. Tror jag gått igenom hela begagnat marknaden nu utan att hitta nåt som jag vill ha det är ju inte bara hästen som sadeln ska passa till. Har beslutat att ta det lugnt och inte köpa sadel förrän jag hittar sadeln med stort S ;-)
 
Sv: Kort bred svängd sadel

Double C Nevada Fancy är ett tips. Bra bom, helt ok för prisklassen. Syrran har en sådan som visat sig ligga på de bredaste utom min Welsh Cob då. På henne har jag en specialare för cob...
 
Sv: Kort bred svängd sadel

Jag har en Simco trailsadel med arabbom till damen med liknande rygg, sitter som en smäck och underbar att rida i.
 

Liknande trådar

Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
1 764
Senast: Mogge
·
Utrustning Hej allihopa! Jag letar efter en ny kavaj eftersom jag snällt får inse att den jag har inte passar mig :banghead: idag har jag varit...
Svar
1
· Visningar
2 066
Senast: MiniLi
·
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
2 832
Senast: NOC14
·
Utrustning Ny ponny = ny sadel Kort, svängd, bred. Har en bomlös som barnen rider i. Känns mer som en barbacka sadel. Super duper mjuk och mysig...
Svar
6
· Visningar
1 067
Senast: MaRomer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp