Kort fråga ang. vita väggar

aiquen

Trådstartare
Går det att ha ek- och bokmöbler till vita väggar? Eller ser det bäst ut om också möblerna är vita (alt. svarta eller metallfärgade)?
 
Sv: Kort fråga ang. vita väggar

Går väl att ha vilket träslag som helst, om man håller en enhetlig stil på det hela? Trä ger väl rent generellt ett varmare intryck jämfört med vitt/svart/metall, som kan bli supersnyggt, men kanske snarare upplevs som lite kal(l)are. Så det beror väl helt på vilket intryck man vill skapa.
 
Sv: Kort fråga ang. vita väggar

Jag är ju en sucker för vita möbler :angel: och fullkomligt HATAR ek (kan säga att mitt köksbord lever på nåder) men bok funkar ju i och för sig. Det man får passa sig för med bok är att det kan se gult ut mot vit bakgrund.
 
Sv: Kort fråga ang. vita väggar

Jag har bara vita väggar och ekmöbler i min lgh, så jag tycker att det fungerar :p
 
Sv: Kort fråga ang. vita väggar

Till en vit vägg passar allt, det är en neutral färg som gör att du kan ha vilka andra färger som helst. Fast som man kan se i endel hem-tidningar där allt är vitt vitt vitt ser det bara sjukt ut.
 
Sv: Kort fråga ang. vita väggar

håller med de som svarat redan.
Till vitt kan du ha vilken färg som. Håll dig bara till ett tema så blir det snyggt.

Vita möbler till vita väggar är OK om du har romantiskt/antikt tema eller liknande. Men kritvita väggar och sedan hårda, kantiga vita möbler känns bara så....hmm,...mentalsjukhus?

svarta möbler till vita väggar är ju skitsnyggt, men tänk på att dammet syns mycket bra :)
 
Sv: Kort fråga ang. vita väggar

Tack för alla svar!

Nu kanske jag vågar göra slag i saken och tapetsera om i alla fall. ;)
 
Sv: Kort fråga ang. vita väggar

Vi har vita väggar och ekmöbler i hela lägenheten och det funkar super. Jag är inte så stor på ek utan det är mer sambons förtjänst. Men de vita väggarna var min idé och de funkar bra tillsammans.
 
Sv: Kort fråga ang. vita väggar

Vi har ek till vita väggar här hemma, både sambons högtalare, databordet och byråarna/tvbänken (malm från IKEA) är i ek.
Till det har vi ganska murriga vinröda detaljer. Jag tycker det är jättesnyggt. :D
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har bott i mitt hus i snart 10 år. När jag flyttade in var barnen 1 och 4, så det har slitits rätt bra på ytskiktet. Det är öppen...
Svar
5
· Visningar
664
Senast: nyttnick
·
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 292
Senast: Lisalei
·
Hemmet Vi har en relativt öppen planlösning mellan kök och vardagsrum med stora fönsterpartier. Det är också stora, öppna dörröppningar mot...
Svar
5
· Visningar
542
Senast: tara
·
Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
984
Senast: Crossline
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp