Kort på 2 av mina marsvin!

M

Marie_C

Ville bara visa kort på Greta, hon ska snart ha ungar så det är därför hon är rund ;) :bump:
Greta från sidan

Greta uppifrån
Greta hämtade vi tillsammans med 70 andra djur från ett vanvårdsställe.

Bamse hittades i en skog av en familj med hund. Hunden spårade upp Bamse som var så rädd han han låg blickstilla på rygg. Ingen har hört av sig om att dom saknar honom. Han är världens underbaraste, jättekelig och aldrig rädd vill alltid ha ett finger att slicka och försiktigt bita på. :love:

Bamse
Bamse igen
 
Jag skulle vara överlycklig om jag hittade ett marsvin.
-kärlek-
 
Söta marsvin! :love: Bamse var ju bara för söt!
När kommer Gretas ungar då? Ett av mina marsvin ska nog också få bäbisar snart hoppas jag. Är inte helt säker än men jag tycker hon börjar se rund ut. :bump:
 
De som hittade honom kunde inte ha honom och det var därför de lämnade in honnom till mig. Tur för mig! :bump:
 
Stollan eller någon annan som är bra på färger!
Vad heter Gretas färg?
 
Hon är en ljus d.e golden.
d.e. står för dark eye :cool:
Jag har för mig jag har sett andra kort på henne innan där hennes färg syns bättre :cool:
 
Syns det bättre här? Jag har frågat innan men då var det lite olika bud på vilken färg hon var.

Greta
 
Ja, det syns mycket bättre där :)
Tror det är delvis från det kortet och ett som var taget på utsidan som fick mig att sluta vackla mellan buff och golden.
Hon är för rödbrun och mörk för att vara buff men hon är en ljus golden.
Golden skall ju helst vara mörkare i färgen.
Den är polygena anlag som bestämmer intensiteten i färgen, precis på samma sätt som storlek odyl bestäms.
Ingen egen könsgen utan många olika gener och tar där med längre tid att påverka genom avel.
En red som är väldigt djup mahogny röd är genetiskt likadan som en golden med undantag att flera polygener är "programmerade" för intensitet om du förstår hur jag menar :o
Hos din sötnos är väldigt få av dessa polygener "programmearde" att visa intensitet.
Hoppas du förstår min flummiga förklaring :o
 
Inte hälften så krångligt som att praktisera det :crazy:
Nackdelen med färgaveln men samtidigt så är det så kul :D
Själv vill jag ha fram svarta långhår med bra svärta = bra intensitet :cool: och det är inget som man brukar jobba på hos långhår precis :crazy:
Men jag har inte bråttom utan ser mig som en 80 åring kämpande för att få ha mina grisar på servicehem :D
 
:D Kan se dig framför mig med rullator och svarta marsvin överallt på ditt rum :D
 
tycker hon ser ut att vara en de golden som någon över sagt. fast med ljusare underhår eller avd det heter, för mig det är poäng avdrag på det. är inte särkilt bra på färger å raser, men det är så kul så jag lägger mig gärna i ändå.
 

Liknande trådar

Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 240
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 381
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 617
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
6 819
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp