KORTA shortchaps

Itchie

Trådstartare
Var hittar man korta shortchaps som ändå är vida i modellen :confused:? Barnstorlekar är för trånga, xxs är för långa i alla märken jag provat hittills... Det måste väl finnas fler pygmé-ryttare än jag???

Sv: KORTA shortchaps

:rofl: :bow: :rofl: Det kan ju bli skithäftigt! Lite över den prisnivå jag tänkt mig, bara. Hmmm, man kanske kan sy själv - men var får man tag i skinn/mocka?

Har du frågat i ridsportbutikerna? Dottern har samma problem, men när vi var runt och frågade visade det sig att det var ett flertal märken som fanns att få med extravidd, men att de inte alltid hade dessa hemma. Kommer tyvärr inte ihåg några namn och det slutade med att hon köpte ett par i syntet, då de andra var för dyra...

De jag köpt från MH (vilket är ett stort undantag då jag hatar MH normalt), gick att få i separata storlekar höjd & bredd. Så S på höjden och L på bredden...

Prova med Dyón kanske, dom finnas iaf som korta och långa i modellen, snygga och så. Dock bör man byta dragkedjan men men. Har inte träffat någon som inte bytt dragkedjan tror jag, alla går sönder.

Tack för alla svar!

Jodå, jag har frågat i alla butiker jag besökt och några har också tagit hem de modeller/märken/storlekar de kunnat tänka sig skulle passa, men det har inga gjort - än. Skulle skrivit ner vilka jag provat bara, nu har jag ingen koll alls längre...

Extravidd låter bra, MH ska jag kolla (men jag tvivlar på att S är tillräckligt korta), Dyon - skärpning med kvalitén ;)!

Samma här ang. Dyón shortchapsen. Har dom inte själv då, men känner flera som har.
Efter en tid har alla (nästan efter en veckas användning upp till något år) fått byta ut dragkedjan på sina shortchaps. Man tycker ju att de borde ha bättre kvalité än så på dragkedjan med tanke på att de ändå kostar en hel del...

Jag har (i kataloger/på nätet) sett någon modell som enbart har kardborrestängning längs sidan, alltså ingen dragkedja. Någon som har/har provat sådana?

Tillägg: Det senaste paret jag hade hemma var 34 cm ("rakt mätt") och för långa = kniper i knävecket :cry:.

Senast ändrad:

Jag har två par Sobriac-shortisar som har kardborre längsgående och två slejfar (uppe och nere), också i kardborre. Men ett par har blivit på tok för stora och går inte att använda längre.

jag har jacssons i l largefitting som är för oss lite bredbenta=) jasg har 40cm långa o ca42 cm breda så det är inte lätt att hitta o de kostade runt 300 då det är tyg.

Grejjen är den att det är plastdragkedja, dom håller aldrig. Sen känner jag bara folk som satt in ytterligare en plastdragkedja. Haha, talk about smart ;)
Byter man till en riktig dragkedja direkt är det helt klart värt det, läderkvalitén är underbar!

Aha okej, ja har själv inte kollat något närmare på dom. Men dom verkar jättebra i övrigt. Själv funderar jag på ett par leggings från Jacson (läs min Jacson Shortchaps-tråd) pga. att jag inte har råd :( men dom är jäkligt fina..

Min kompis köpte ett par sådana beg. (såg nya ut!) för 400:-...

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
724
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Behöver tips på var en kan hitta ridstövlar i riktigt läder, helst utan snörning. Människan som ska ha dem är knappt 160 cm lång och har...
Svar
2
· Visningar
247
Senast: sweep
·
Utrustning Tyvärr har min 13-åriga dotter ärvt sin mammas kroppsform, vilket innebär att vi har små fötter (36-37) korta ben men breda vader...
Svar
6
· Visningar
683
Senast: Zpunk
·
Utrustning Tjo, har fått för mig att jag nog kommer va ut mer i vinter om jag inte fryser, och då jag inte hittat fodrade shortchaps i sverige...
Svar
8
· Visningar
647
Senast: Emma-pemma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka