Kostas och min kompis

Status
Stängd för vidare inlägg.
Spinoff från dejtingtråden.

Min enda dejt då @Miran och jag var i dejtingåldern ägde rum i Grekland. Vi var ett gäng utländska tjejer (dock inte Miran) som hängde med ett gäng grekiska lärare under en längre vistelse på vår lilla ö. Båda gängen ville koppla ihop mig och Kostas så visst, vi gick ut och käkade på tumanhand en kväll. Hade jättetrevligt som kompisar men noll gnista från något håll trots att Kostas var skitsnygg, sånär som på håret på ryggen.

Strax därpå blev han ihop med min bästa kompis i stället. Perfekt, alla tre glada och nöjda. Tills han lurade röven av henne. :angel:

Hon satt hemma i Danmark senare under sommaren, de pratade i telefon så ofta de hade råd och planerade hans flytt till Danmark. Men när planerna framskridit rätt långt berättade han plötsligt en dag: "Du, det blir inget. Jag har fått jobb i - Vancouver. Min bror hade hittat ett jobb på en grekisk skola där, han sökte åt mig och jag har fått det. Jag ska åka över och reka om bara några dagar."

Gråt och tandagnisslan. Men Kostas var inte oäven, han föreslog att min kompis skulle komma efter till Vancouver när han väl installerat sig. Och eftersom hon ändå var arbetslös hemma i Danmark så varför inte?

Men: efter det samtalet gick Kostas upp i rök. Inte ett ljud. Och hon hade ju inte fått något telefonnummer till honom i Canada så hon kunde inte ringa. Vi kämpade som djur. Internet var rätt nyfött på den tiden så hur vi än sökte på Greek schools Vancouver så kunde vi hitta något. När hon ringde Kostas grekiska nummer svarade bara någon på grekiska som min kompis inte behärskade.

Hon och jag la timmar på telefon och försökte reda ut hans agerande, och försöka komma på hur vi skulle gå vidare. Men till slut fick vi inse slaget förlorat. Hon var stukad och besviken men också förbannad. Och ibland måste man ju bara gå vidare.

Nästa gång vi kom tillbaka till ön, det bör ha varit året därpå, kom vi på den enklaste idén någonsin vid en middag hemma hos kompisar: vi bad mannen i värdparet att ringa det nummer till Kostas mamma i Thessaloniki som min kompis fortfarande bar på en lapp i plånboken. Jadå, sa han, inga problem. Så han ringde.

"Ja hej, jag heter Giorgios och bor på X-ön där Kostas jobbade förra året. Vi blev goda vänner men nu har jag tyvärr tappat bort alla andra kontaktuppgifter till honom än det här numret. Kan ni berätta var han jobbar numera?"

"Javisst", blev svaret, "han jobbar där han jobbat sedan han lämnade X-ön: på Egina!"

Min väninna söp sig kraftigt full vid den middagen, och vi smidde planer på att kvista upp till Egina och konfrontera fanskapet. Men vi lät bli, han var inte värd besväret. Och ibland måste man bara gå vidare.
 
Senast ändrad:

Det tyckte inte min kompis :angel:

Stackarn hade ingen bra erfarenhet av grekiska pojkvänner. Hon hade haft en innan vi lärde känna varann också, han var militär på fastlandet och hon bodde där med honom några månader. Det enda hon fick med sig hem till Danmark därifrån var något som kröp omkring i ****håret. :meh:

Usch och fy, tyvärr en verklighet jag stöter på varje dag som boende i en av Turkiets turistorter. Så många blåögda tjejer som gör allt för sina pojkvänner, att det aldrig upphör?
 
Usch och fy, tyvärr en verklighet jag stöter på varje dag som boende i en av Turkiets turistorter. Så många blåögda tjejer som gör allt för sina pojkvänner, att det aldrig upphör?
Ja. Nu när jag är äldre träffar jag stabila par/familjer där hon kommer från våra krokar och har gift sig med en grek. Men när jag var yngre träffade jag rätt många olyckliga, lurade tjejer.

Men det där med Kostas var så utstuderat. Fattar inte varför han drog hela Canadagrejen, han kunde ju bara ha gjort slut eller slutat höra av sig.
 
Ja. Nu när jag är äldre träffar jag stabila par/familjer där hon kommer från våra krokar och har gift sig med en grek. Men när jag var yngre träffade jag rätt många olyckliga, lurade tjejer.

Men det där med Kostas var så utstuderat. Fattar inte varför han drog hela Canadagrejen, han kunde ju bara ha gjort slut eller slutat höra av sig.

Rätt vanligt med överdrivna historier tyvärr :meh:
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Idag var jag för säkerhets skull uppe 9.45, då E (unge personen) från HV skulle komma 10.30 och hen har kommit 20-40 minuter tidigare...
Svar
0
· Visningar
622
Senast: IngelaH
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 642
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok En gång kom jag att snacka med en tjej om min tonårstid. Det är väl inget jag brukar prata om, även om det inte är hemligt på något vis...
Svar
0
· Visningar
859
Senast: cassiopeja
·
Relationer Om någon vet vem jag är så vore jag tacksam om ni behöll det för er själv, då detta är lite känsligt, Jag behöver tips hur jag ska lösa...
Svar
12
· Visningar
2 425
Senast: Keb71
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp