Kostnad att försäkra olika raser (utbr fr Vi som letar häst III)

Bukefalos 30 år!

grodan21

Trådstartare
Jag funderar på vad som ska bli min nästa häst, men går det någonstans jämföra kostnaden för försäkringspremien för olika raser? De olika bolagen jag tittade hos krävde personnummer och jag vill bara kolla runt. Har inte bestämt ras, så raser med dyr premie får bort.

Jag funderar på vad som ska bli min nästa häst, men går det någonstans jämföra kostnaden för försäkringspremien för olika raser? De olika bolagen jag tittade hos krävde personnummer och jag vill bara kolla runt. Har inte bestämt ras, så raser med dyr premie får bort.

Jag gjorde en jämförelse nyligen (men blev såklart uppringd sen och fick slösa lite tid där), då såg premien ut såhär:

Fjordhäst 2736 kr
Islandshäst 3012 kr
Swb 7980 kr

Gäller Agria ridhäst veterinärvård 80 000 kr med fast självrisk på 3600 kr.

Sist jag gjorde jämförelsen var 2021 och då hade jag med arab, mara, Highland, Morgan, nf, rp och Welsh sec C också. Om det kan vara av intresse. :)

Jag gjorde en jämförelse nyligen (men blev såklart uppringd sen och fick slösa lite tid där), då såg premien ut såhär:

Fjordhäst 2736 kr
Islandshäst 3012 kr
Swb 7980 kr

Sist jag gjorde jämförelsen var 2021 och då hade jag med arab, mara, Highland, Morgan, nf, rp och Welsh sec C också. Om det kan vara av intresse. :)

2021 var fjordhäst i lägsta premiegruppen, Highland, islänning och Morgan i grupp 2, resten i grupp tre förutom såklart swb.

Fjordhäst 2736 kr
Islandshäst 3012 kr
Swb 7980 kr

Känns som att det är kallblod en ska hålla sig till

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka