Bukefalos 28 år!

kostnad för dagis?

M

milles mamma

hur räknar man ut det? jag jobbar ca 20timmar permånad ,min sambo kommer jobba ca 157timmar i månaden. tacksam för svar
 
Sv: kostnad för dagis?

Här baseras det på hur många timmar barnet ska gå och vårdnadshavarnas inkomst.
Finns att läsa i tabeller på vår kommuns hemsida.
 
Sv: kostnad för dagis?

han går ca 15t i veckan, menn vi fick en räkning på 1266kr för en månad för detta kan det verkligen stämma?
 
Sv: kostnad för dagis?

jag innan skatt ca 8100kr,sambo ca 13100kr om en månad då han får sin första lön igen,han har varit arblös i ca 1månad
 
Sv: kostnad för dagis?

förlåt sambon ca 19000kr innan skatt ska det vara
 
Sv: kostnad för dagis?

maxgränsen här i halmstad ligger på 1230 kr för heltid på dagis, så tycker det låter mycket.

vi betalar ca 500 kr för 15 timmar i veckan.
 
Sv: kostnad för dagis?

Har nu kollat min kommuns hemsida (Vänersborg) vad som står där om kostnad för dagis/förskola.
Har ni båda jobb så är avgiften 3% av er gemensamma inkomst, max 1260:-/månad
För arbetslösa föräldrar har man rätt till 15 tim/ vecka och betalar då en avgift som är 2% av inkomsten, max 840:-/månad
 
Sv: kostnad för dagis?

Vi betalar 1260 kr för 15 timmar i veckan för ett barn. Det är alltså maxtaxan, det blir ingen skillnad för oss i pris om han går heltid eller bara 15 timmar.
 
Sv: kostnad för dagis?

Om ni inte har anmält inkomst till kommunen brukar de fakturera den högsta taxan (maxtaxan) - det är säkert det som har hänt er.
Hos oss är gränsen 42 000 i sammanlagd bruttolön för att hamna på maxtaxan, tror det är samma sak i hela landet.

Här betalar man samma taxa oavsett hur många timmar barnet går, men det är olika i olika delar av landet.
 

Liknande trådar

Småbarn Om du vill får du (och andra i samma sits) gärna berätta mer om hur det funkade/funkar att jobba hemifrån med små barn. Min fästman...
Svar
14
· Visningar
1 029
Senast: WildWilma
·
Hemmet Min hund är gammal och har ont i lederna, och jag försöker underlätta livet för honom. Jag vill hitta låga pallar som jag kan ställa...
2
Svar
30
· Visningar
1 371
Senast: Rie
·
Hemmet Hej! Är det någon händig själ där ute som svara på lite frågor angående slipning av bord. Det här bordet (se bild) skulle jag vilja...
Svar
2
· Visningar
322
Senast: Cattis_E
·
Övr. Barn På återbesöket hos ögonläkaren bestämdes att mitt barn ska ha ögonlapp för ena ögat. Fyra timmar per dag, varje dag, i minst tre månader...
Svar
11
· Visningar
995
Senast: enough
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp