Kostnad för transport

Smurfmodesty

Trådstartare
Hejsan!

Undrar lite över hur mycket det kostar för er därute per år för er transport? Med vägskatt och underhåll osv.

Funderar på att köpa ett äldre släp, eftersom jag inte planerat att fara land och rike runt och tävla. Vill bara ha det att åka korta svängar till ridhuset.

Självklart kommer jag kolla upp det innan jag köper det isåfall, så att man vet vad som ev kommer vara tvunget att fixas.
 
Jag har för mig att jag betalar 365 kr för besiktning, 333 kr i försäkring och runt 300 kr i skatt för mitt 1300 kg släp. Bromsservice går på drygt 1000 kr (tvåaxlat)och den görs varje år.
 
Den jag funderar på är ett enaxlat släp.
Bromsservice, är det något man gör på alla släp?

Har tidigare bara lånat släp, så man är ju lite vilse i vad som behövs göras :smirk:
 
skatt för äldre släp ca 200 kr.
försäkra behöver man ej göra

sas det till oss när vi ringde och frågade.
 
Du behöver ingen försäkring när du har släpet kopplat till bil eftersom det då går på bilens fösäkring. Om släpet blir stulet när det står uppställt så får du inte ut något på någon försäkring heller om du inte har försäkring på den.... men sen så ska man ha vissa lås också för att försäkringen ska gälla. Vilka lås som gäller hör man med det aktuella försäkringsbolaget.
 
Bromsservice är enligt mig absolut nödvändigt om man vill ha ett väl fungerande släp. Den ökar dessutom livslängden på bromsarna. Ungefär som om man smörjer läder för att det ska hålla längre och fungera bättre. :)
 

Liknande trådar

Utrustning Jaha, står i träsket, behöver en ny transport. Ber om ursäkt över en rörig tråd med mycket om och men. Vad är era bästa tips för att...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
9 059
Senast: _Taggis_
·
Hundavel & Ras Hejsan! 😊 Så nu är det såhär att jag och min familj är på jakt efter den passande hundrasen för oss! Och vi har mer eller mindre redan...
2
Svar
26
· Visningar
4 349
Senast: Roheryn
·
Utrustning Hej! Jag skulle vilja höra vad ni tycker om detta: Jag har en häst på heltid som jag tränar och tävlar och som ägs av en person som...
Svar
6
· Visningar
1 564
Senast: Angel
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
7 820
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Jaktgolden eller jaktlabrador?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp