Kostnad för åring...

• Islandshäst
  • Trådstartare Trådstartare Nicke
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 66
  • Visningar Visningar 4 557
Sv: Kostnad för åring...

Nja där håller jag inte med.. avel är rena turen.. även fast man avlar på de bästa betyder det inte att man får de bästa..Mkt kan hända på vägen missbildningar, hästen kanske inte alls får de där superstegen.. eller hästen får stegen men viljan att täla finns inte osv..
Många faktorer skall passa in i varandra för att man ska få en elittävlingshäst oavsätt ras!

Så nog har avel med tur att göra.. 50% tur 50% erfarenhet;)

Vem är dalvar?:confused: eller de kanske inte var skrivet till mig=)

Jag har ev. kommit över föl som är ganska billig. Pappan och mammorna till dessa känner jag väl. Dock har jag inte så mkt pengar men är väldigt sugen , går dock at lösa med ägaren.

Skulle ni slå till och köpa någon av dem ?

Det beror helt på dina övriga förutsättningar: det kostar ju innan de är ridhästar och vad har du för möjligheter till flockliv, framtida träning etc? Är det pengakris redan vid inköp blir kanske inte ägandet heller en dans på rosor.

Nej , det blir ju inte lika roligt om man inte har pengarna. Men jag får ta mig en funderare. Tips på hur man lätt får pengarna att växa eller öka ?

Tänk, det undrar jag också ;)
... däremot har jag stor erfarenhet av att hästlivet kostar ... :angel:

Liknande trådar

Utrustning Hej jag är tjej på 168cm som rider islandshäst, min islandshäst är runt 144cm och jag skulle vilja testa tävla på honom. Har en... 2
Svar
20
· Visningar
1 619
Senast: Roheryn
·
Islandshäst Får hem ett par nya hästar inom kort och tittar just efter varsitt utegångstäcke för dem. Skulle gärna vilja ha ett som är anpassat för...
Svar
8
· Visningar
977
Senast: Ajda
·
Träning 3 åringen är hemma efter 2.5 år på lösdrift. Han är gänglig och jag tycker han ser mer ut som en 2åring än en 3åring. Upplever att han... 2 3
Svar
50
· Visningar
2 960
Utrustning Jag har en två-åring som kommer börja bli inriden mot slutet av året då hon kommer vara runt 2,5 år. Vi har ett fåtal pensionerande...
Svar
5
· Visningar
452
Senast: Emuliiaa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka