kostnad för röntgen?

MalinSophia

Trådstartare
hur mycket kostar ett besök på klinik för att röntga hovarna på fånghäst?
ska ringa vet imorgon för ponnyn har fång. så jag pratade med min syster som står för försäkringen om hon kunde kolla vad som gäller. hon har klantat sig å glömt betala försäkringen så nu står hon på karens i 20 dagar, mindre roligt.

Sv: kostnad för röntgen?

På 'min' klinik har dom ett fast pris på 1-4 bilder sist kostade det 1125:- (billigare på ÅB) sedan så kostar dom andra om det överstiger 4 plåtar 231:-/st.

Kommer inte exakt ihåg vad jag betalade för röntgen på alla 4 hovarna men det var någonstanns mellan 1000-1500 så det är ett överkommligt pris tycker jag.

Frågan är ju om försäkringen gäller eftersom skadan finns under karensen......
Fast det kanske var det du menade;)....

Jag är också nyfiken på vad räkningen för klinikbesöket landar på :crazy: har inte fått räkningen än. 12 plåtar blev det (dock inte hovarna utan haserna) och två sprutor lugnande, ev. tre eftersom det var tre som totalt "förbrukades" :p antar att man får betala för sånt också.

Det känns så oseriöst att fråga innan man ska röntga hur mycket varje plåt kommer kosta..

så ja menade jag.

men eftersom det inte verkar va så dyrt så blir det nog inga problem.

Beror på vad man menar med "inte så dyrt". Om man måste röntga alla hovar blir det väl åtminstone 4*4 plåtar, oftast vill de ju ta ur olika vinklar. Fast det kanske fungerar annorlunda med fång än haserna som det var för min del. Om det är något som syns otydligt ur just den vinkeln eller på just den plåten så behöver man ta fler, det kan behövas ganska många om man har "otur".
Men som sagt, jag har ingen erfarenhet av att röntga hovar. Dock är jag sån som alltid räknar rejält i överkant när det gäller veterinärbesök, ALLT kostar pengar :p

Jag är också nyfiken på vad räkningen för klinikbesöket landar på :crazy: har inte fått räkningen än. 12 plåtar blev det (dock inte hovarna utan haserna) och två sprutor lugnande, ev. tre eftersom det var tre som totalt "förbrukades" :p antar att man får betala för sånt också.

Det känns så oseriöst att fråga innan man ska röntga hur mycket varje plåt kommer kosta..

visst känner man sig dum att fråga. men jag vill va lite förbered på ev kostnader så jag kan diskutera hur vi ska lägga upp ekonomin eftersom det igentligen är min systers ponny,:smirk:och min sambo kan vilja ha ett ord med i saken.

jag hoppas inte att det ska gå på mer än 5000 ivf. jaja.. vi får väl höra med vet imorgon om vad de tycker vi ska gö.

visst känner man sig dum att fråga. men jag vill va lite förbered på ev kostnader så jag kan diskutera hur vi ska lägga upp ekonomin eftersom det igentligen är min systers ponny,:smirk:och min sambo kan vilja ha ett ord med i saken.

Menade kanske snarare att man känner sig dum om man frågar det första man gör när man kommer till kliniken :p har man väl tagit sig dit för att röntga så ÄR det ju faktiskt oseriöst att sätta en mall för hur många plåtar de får ta. Kan de inte avgöra vad det är på det antalet plåtar har man ju slängt ut pengar i onödan.

Menade kanske snarare att man känner sig dum om man frågar det första man gör när man kommer till kliniken :p har man väl tagit sig dit för att röntga så ÄR det ju faktiskt oseriöst att sätta en mall för hur många plåtar de får ta. Kan de inte avgöra vad det är på det antalet plåtar har man ju slängt ut pengar i onödan.

japp för har man ändå tagit sig så långt som till kliniken så tycker jag att kostnaden igentligen e skitsamma. allt för de små liven! fast det är alltid skönt att veta innan man kommer dit om vad det kan röra sig om för pengar.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 724
Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20... 2
Svar
35
· Visningar
4 339
Senast: Sirap
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Idag var jag för säkerhets skull uppe 9.45, då E (unge personen) från HV skulle komma 10.30 och hen har kommit 20-40 minuter tidigare...
Svar
0
· Visningar
698
Senast: IngelaH
·
Hästvård Jag har ett sex år gammalt sto, importerad från Lettland som unghäst och i min ägo sedan hon var drygt 3,5 år gammal. Den här sommaren...
Svar
10
· Visningar
3 511
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattmat i mousse-form
  • Hönstråden II