Bukefalos 28 år!

Kostnad lösa benbitarop.

Salandge

Trådstartare
Jag ska in och röntga min häst efter lösa benbitar. Han har problem med båda haserna bak och OM det nu skulle vara benbitar i båda haserna vad skulle ett sådant ingrepp kosta??

Någon?
 
Opererade min hblvalack hos ATG i Sundsvall i augusti -03. En lös benbit i höger has. Det gick på 8420 kr. Sen blev det ju en massa kostnader innan operationen, med undersökningar och så (3 röntgenbilder på h has och 1 på v). Dessa gick på 1900 kr.
Eftersom jag hade en Breeders-försäkring på pållen så gick det på försäkringen (som tur var).
 
Mitt fullblod hade lösa benbitar i båda bakknäna och genomgick en titthålsoperation, själva operationen kostade runt 9000kr och det var för 5 år sedan.
 
OK! Tyvärr kommer inte försäkringen att täcka detta för mig :crazy: så det blir till att hålla tummarna... Hur mycket kan man räkna med att det kostar att "friröntga" runt om? Jag har hört exempel på allt från 900-2000:-...
 

Liknande trådar

Hästvård Vad har ni för erfarenhet av operation av lösa benbitar på häst? Har en 6 åring som vi upptäckt detta hos. Hur ser konvalescensen ut...
Svar
1
· Visningar
379
Senast: Nevermind
·
Utrustning Behöver få lite tankar från er andra. Har haft min häst i några år nu, varje vinter får han mindre slav/små sår på haserna (har varierat...
Svar
3
· Visningar
290
Senast: sweep
·
Avel Hej! Kollat i äldre trådar, men hittar inte riktigt svar som kan passa in på just denna situation. Ber om ursäkt ifall det upplevs som...
Svar
9
· Visningar
1 146
Senast: Anon89
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag köpte min 11 åriga valack för drygt ett år sedan ! Nu ett år senare upptäcktes efter att jag tyckt han kännts knackig en lös...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 893
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Dagens naturupplevelse
  • Kyltäcke/ kylfilt

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp