Bukefalos 28 år!

Kräkas hårbollar!?

E

Eureka

Hallå kattkompisar!

Jag har en kisse som heter Tigra och jag har haft henne sen hon var leveransklar och är i dag fyra år. Jag har aldrig haft problem med henne, förutom en böld i rumpan som vet opererade bort för 1,5 år sen.

Nu, för en vecka sedan, har katten börjat kräkas - vilket hon aldrig gjort förut. Och det är bara hår hon kräks upp, flera gånger om dagen. I dag har hon hittills kräkts fyra gånger.

Har en teori på att vi flyttat till söder från norr, och hon kanske tappar mer päls pga hettan här i Kalmar, jämfört med kylan i Norrland? En teori bara, vill veta vad sjutton som händer :S

Som sagt har hon aldrig spytt hårbollar innan. Och på en vecka liksom PANG! Och så spyr hon massor. Jättekonstigt, tycker jag. Snälla, någon, ge mig ett svar? (:
 
Sv: Kräkas hårbollar!?

Tilläggas bör att jag borstar katten, var eller varannan dag. Tyckte det var "självklart" och att jag inte skulle skriva det i inlägget, men för säkerhets skull så ni inte tror jag är SÅ korkad :rofl:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Kräkas hårbollar!?

Tack för alla svar...

Har bytt foder och inget mer kräkande.
 
Sv: Kräkas hårbollar!?

Jag såg tråden nu. Bra att det löst sig, men ska det inte vara bra att katten äter lite gräs? Köp såndär kattgräs, det lindra väll lite? Jag bor utanför Kalmar, och har inte haft några problem med kisse, men så är hon vegetarian kan man tror ibland (förutom dem gångerna hon släpar hem möss, vilket är typ 2ggr/ dag :angel:) men hon äter iallafall mycket grönt.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej! Har en ragdollhona på 5 år som har lite problem. Hon är ju långhårig så hon kräks titt som tätt och det är då både hårbollar och...
Svar
17
· Visningar
1 026
Senast: Celinehenn
·
Kropp & Själ Erfarenheten här verkar ofta vara bättre än den på hälsocentralen kan jag känna så vill höra vad ni vet. Jag börjar ledsna på att ha ont...
Svar
12
· Visningar
9 056
Senast: Javan
·
Hundhälsa Hunden är sex år gammal och har aldrig haft minsta magproblem förutom att han är opererad för magomvridning i feb-13, och att han (redan...
2
Svar
24
· Visningar
11 323
H
Hästvård Har tidigare postat en tråd om min Nordsvensk som blev plötsligt halt 22 juli. Vi misstänkte först hovböld men efter besök av veterinär...
Svar
4
· Visningar
1 572
Senast: Hallon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp