Kräver jag för mkt?

Thunder_rose

Trådstartare
Mitt liv är ganska rörigt just nu och jag måste ta många stora beslut inom en ganska snar framtid, men jag är osäker på om jag ställer för höga krav på min kille?

Vi har varit tillsammans i 1 år men umgåtts en hel del i 2 år. Alltså känner vi varandra väldigt bra vid det här laget. Det är en åldersskillnad på 8 år och många i hans ålder ( 30+) har hus, barn osv medans han är lite utav...en ungkarl.

Iaf så är jag inneboende hos en tjej som jag trivs väldigt bra med ( flyttade till hans stad och fick även ett nytt jobb här ) men det är ingen långsiktig plan och just nu försöker jag få ordning på alla bitar så man slipper känna att allt hänger i luften iom boende situationen ser ut som den gör. Det är svårt att få boende i den här staden kan också nämnas.

Mitt problem: Han vet ALDRIG vad han vill. Velar, känner sig inte redo och har svårt att komma med svar överlag. Men vi älskar varandra väldigt mkt och det finns mkt potential hos honom som gör att jag ser förbi hans velighet, just nu iaf.
Men för att jag ska kunna slappna av och kunna planera inför min eller våran framtid så måste jag ju veta vad han tycker och känner. Det är nu det blir svårt. Kräver jag för mkt av honom genom att..."kräva" svar på vad han har för planer i framtiden? Han vill gärna ta dagen som den kommer och är rädd för förändringar.

Pga allt det här har vi haft det lite struligt i förhållandet eftersom jag blir frustrerad och han vill springa bort.
Hur hittar man en mellanväg som passar båda?
Han vill gärna ha tid att tänka men det känns som om varje gång han får det så "köper" han sig tid så han slipper bry sig om det under en tid, för att i sista sekund tvingas ta en beslut som kanske inte är så genomtänkt eftersom han faktiskt inte har tänkt över det som han lovatO_o

Han är underbar på många plan och jag vill inte lämna honom, bara ha svar..Men hur sjutton ska jag göra??
Idag pratade jag med honom och sa ungefär samma sak som jag skriver här men jag är rädd att det kommer bli som vanligt:banghead:
Ska ge honom lite tid att tänka över det iaf...det är det enda jag kan göra och det gör mig så frustrerad att jag måste pausa mitt liv och planeringar för framtiden..
 
Sv: Kräver jag för mkt?

Vad vill du?

Jag får en känsla av att du vill ha en annan sorts relation än vad han vill. Han verkar ju nöjd.
 
Sv: Kräver jag för mkt?

Helt rätt. Han är väldigt nöjd med sitt liv precis som det är. Han har en lägenhet, stadigt jobb, familj/vänner nära, mig som ger honom kärlek, egen tid och inga krav eller måsten direkt.

Jag vill gärna utveckla relationen med honom, planera en framtid tillsammans helt enkelt.
 
Sv: Kräver jag för mkt?

Han låter som min sega karl, vi är väldigt lika på många sätt men samtidigt varandras motpoler.

Jag har alltid bråttom och saker ska ske här och nu, helst igår om jag får en idé medan sambon kan fundera i en oändlighet och ändå aldrig komma med något svar :rage:

Jag blir tokig, så därför bestämmer jag så att det händer något.
Har han några invändningar får han komma med dem annars blir det som jag bestämt.
Jag ställer bara ja eller nej frågor, annars går det inte.
Det fungerar för oss även om jag kan få spelet på att han aldrig kan komma och bestämma saker själv.
 
Sv: Kräver jag för mkt?

det är det enda jag kan göra och det gör mig så frustrerad att jag måste pausa mitt liv och planeringar för framtiden..

För mig låter det som att ni helt enkelt inte passar ihop, därför att ni ser helt olika på förhållandet (och livet). Din plan för honom är helt enkelt inte hans plan för sig själv.
 
Sv: Kräver jag för mkt?

Han låter som min sega karl, vi är väldigt lika på många sätt men samtidigt varandras motpoler.

Jag har alltid bråttom och saker ska ske här och nu, helst igår om jag får en idé medan sambon kan fundera i en oändlighet och ändå aldrig komma med något svar :rage:

Jag blir tokig, så därför bestämmer jag så att det händer något.
Har han några invändningar får han komma med dem annars blir det som jag bestämt.
Jag ställer bara ja eller nej frågor, annars går det inte.
Det fungerar för oss även om jag kan få spelet på att han aldrig kan komma och bestämma saker själv.

haha :D Jag får nog börja med samma teknik jag med snart..det går verkligen inte be honom att tänka över ngt. Det händer inget:p!
 
Sv: Kräver jag för mkt?

Ska ge honom lite tid att tänka över det iaf...det är det enda jag kan göra och det gör mig så frustrerad att jag måste pausa mitt liv och planeringar för framtiden..
Fast du ska inte pausa ditt liv - oavsett vad du är tillsammans med för typ av person. Du måste ju alltid leva ditt liv som du vill leva det.

Vill du skaffa annan bostad som känns mer som din så får du se till att göra det, med eller utan honom. Vill han inte vara med på det spåret så får du helt enkelt se till att göra det själv.

Ditt liv är ditt liv och han har inte makten att bestämma vad du ska göra eller hur ditt liv ska se ut. Den makten ligger enbart i dina händer.

Och är det så att din pojkvän inte alls är med på dina planer så är det faktiskt så att det finns massor med andra fiskar i havet som vill ha allt det där du också vill ha. Om han är rädd för förändringar kanske han är rädd för att göra slut också, fast det egentligen är det som behövs.

Om jag får ge ett råd så är det att tänka igenom vad du vill. Vad vill du ha i livet? Vad vill du ska hända? Vad vill du uppnå? Och sen jämför du det med det han vill och så ser du ifall det går att jobba med eller ifall det är hopplöst för er.
 
Sv: Kräver jag för mkt?

Jag håller med ramona. Se till att du ordnar ditt liv som du vill, utan att hänga upp det på någon annan så jag har du bra förutsättningar för att ni liksom möts om det nu är vad du vill.
 
Sv: Kräver jag för mkt?

+ 1 på det!

Varför ska du vänta på honom för? Lev ditt liv. Han lever ju sitt.
 
Sv: Kräver jag för mkt?

Jag är också 30+ och ungkarl.
Jag känner absolut ingen längtan efter villa och barn. Inte än iaf :)
Men det är klart skulle man träffa den rätta så skulle man iaf planera för det. Jag gillar i alla fall att planera för framtiden. Men jag är också en sån person som gärna vill fundera på saker. Särskilt stora beslut som det här verkar vara.

Hur lång betänketid har du gett honom ? Å andra sidan låter det som att du har flyttat till en ny stad för hans skull och är inneboende hos en kompis. Så han borde juh ha lite förståelse för din situation och han borde kanske haft i baktanken att ni en dag kanske vill ta steget till att bo under samma tak. Lite framförhållning borde man väl ha?
Det ända råd jag kan ge är väl att ge honom mer betänketid eller gå vidare :).
 
Sv: Kräver jag för mkt?

Jag är lite kluven. Å ena sidan kan jag tycka att ni inte har varit ihop superlänge så man kanske kan ha is i magen ett tag till och invänta, men å andra sidan så är jag rätt skeptisk av princip till vuxna människor som inte kan ge tydligt besked (eller ett tydligt besked om när de kan ge ett besked). Jag upplever det draget som rätt manipulativt och frustrerande och det blir jobbigt i längden att ha en relation till en sån människa, jag förstår att du blir frustrerad för det blir verkligen en ojämn maktfördelning där du hamnar i nån sorts underläge.

Du kanske ska backa ett tag? Bygga upp ditt liv och mer betrakta honom som en dejt?
 
Sv: Kräver jag för mkt?

Men vi älskar varandra väldigt mkt och det finns mkt potential hos honom som gör att jag ser förbi hans velighet, just nu iaf.
Vad innebär det att han har "potential"? Att du inte är nöjd med honom som partner men tror att du skulle kunna bli det - om han ändrar på sig?

Det verkar ju som att du är missnöjd och vill att någonting ska hända (förändras) medan han är nöjd som det är.

Lite krasst tycker jag att det inte verkar vara en höjdare att ha en partner som man är missnöjd med utan lever med på hoppet om att denne ska bli en bra partner. Antingen trivs man tillsammans och är nöjd eller så gör man det inte, typ.

Ett år är inte lång tid heller. Knappt så man hinner lära känna varandra. Det är så lätt att bygga upp luftslott kring personer man är förälskad i.
 
Sv: Kräver jag för mkt?

Jag är inte missnöjd med honom:) Han är underbar precis som han är..men du har rätt i att jag vill ha någon förändring. Inte i hans personlighet utan i att man börjar tänka lite mer praktiskt runt boende, framtiden osv.
 
Sv: Kräver jag för mkt?

Jag och min pojkvän har också snart varit ihop ett år och jag vill också ha lite förändring. Jag vill flytta ihop, man är ju ändå mest hos den ena partnern och då tycker jag det är onödigt med två boenden... han verkar dock nöjd som det är så jag får väl bita ihop och vänta :D

Samtidigt kan jag tycka det är skönt med ett eget krypin ibland, men man vill ju ändå ha nåt som är vårat gemensamma...

(Blir lätt stressad då dom flesta av våra vänner flyttat ihop efter sisådär 3-6 månader ihop...)
 
Sv: Kräver jag för mkt?

Problemet behöver nog ringas in lite snävare. Är det att ni inte kan kommunicera till varandra, att du upplever att han inte delger dig vad han tänker? Eller att han inte tänker och vill "rätt" saker?

Du verkar visst missnöjd med honom. ;) "Mitt problem är att han..." Och som sagt det där om att "han har potential"? Han är uppenbarligen inte den partner som du vill att han ska vara.
 
Sv: Kräver jag för mkt?

Du verkar visst missnöjd med honom. ;) "Mitt problem är att han..." Och som sagt det där om att "han har potential"? Han är uppenbarligen inte den partner som du vill att han ska vara.

Det där är intressant.

Jag kan tänka mig att TS (ledsen om jag talar över huvudet på TS) inte menade det så.

Men orden är ena bedrägliga rackare. Ibland säger man det man inte trodde att man menade. Men när man gräver lite djupare så var de sannare än man trodde.

Jag tror att man säger det man menar/menar det man säger. Även om man inte inser det i stunden :)
 
Sv: Kräver jag för mkt?

Tänk det tror jag också. Ibland när det känns som att orden inte räcker till så är det för att man inte kan/vill acceptera de ord som faktiskt passar.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 286
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 619
Senast: MML
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 084
Senast: kolblakkur
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
768

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp