• Foder & Strö
  • Trådstartare Trådstartare Luxurios
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 327
L

Luxurios

Är de någon som har tagit hjälp av Kraffts foderexperter för att räkna ut foderstat?
Nöjda?
Andra erfarenheter?

Vad vill de att man ska ha för värden när man ringer? Bara hö analysen eller?

:bow:

Sv: Krafft

Det du ska vara medveten om är att du bara kommer att en foderstat som är baserad på just deras egna fodersorter.

Jag har ringt dem en gång för ganska många år sedan, men det var positivt. Höanalysen var det jag hade till hands och så givetvis beskrivning av hästen. Fördelen tyckte jag var att den jag pratade med inte byggde foderstaten på deras foder utan på vad han tyckte skulle passa. Foderstaten passade hästen bra och hon såg helt annorlunda ut efter någon månad. Efter detta lärde jag mig mera om foder så jag kan räkna foderstaterna själv.

Som jag skrev i en annan tråd här så blev jag rekommenderad massa av deras kraftfoder till mina shettisar, ändå har jag ett grovfoder med så bra värden att jag itne behöver tillsätta nått kraftfoder alls. Ringde egentligen för o höra mig för hur seriöst det egentligen är, o för mig visade det sig vara rena vansinnet att ge dessa mänder krafft. Nä litar på dom gör jag inte

Som jag skrev i en annan tråd här så blev jag rekommenderad massa av deras kraftfoder till mina shettisar, ändå har jag ett grovfoder med så bra värden att jag itne behöver tillsätta nått kraftfoder alls. Ringde egentligen för o höra mig för hur seriöst det egentligen är, o för mig visade det sig vara rena vansinnet att ge dessa mänder krafft. Nä litar på dom gör jag inte

Det kanske varierar beroende på¨vilken av deras rådgivare man pratar med. Jag fick bra råd av dem som inte framhävde deras foder alls. (med det är flera år sen förstås)
Det är ju inte alls svårt att lära sig räkna ut en balanserad foderstat själv så det borde flera göra tycker jag.

jag ringde dem bara nån vecka sen och frågade, fick bra tips utan att höja deras försäljning...
som vanligt finns det väl alltid både ris och ros på såna ställen- man får väl begrunda det de säger helt enkelt om det är försäljningsknep eller inte.
jag fick hur som bra respons! det är ju om inte annat alltid värt att höra sig för...

Har alltid fått bra hjälp av dem under min unghästs uppväxt. Nöjd helt enkelt! Använder bara Krafft´s produkter.

Fick hjälp utav kraffts foderrådgivning, enligt dom skulle min häst äta 11 kg hösilage 0.5 kg krafft ponny och 1 dl ´miner blå. Då skulle den klara sig. Visst det är väl svårt att räkna ut en foderstat eftersom alla hästar har olika behov. Eftersom det är min första häst (har haft han 4 månader nu) så tyckte man ju att det var bra att någon annan kunde räkna ut foderstaten åt en... Hästen går på fir tillgång i hagen och fick säkert i sig närmare 15 kg hösilage, men för en månad kom jag på att han hade proteinbrist. Hade ju sett att han hela tiden blev bukigare och bukigare men visste inte att det kudne vara ett tecken på proteinbrist. Så bara för att hästarna går på en uträknad foderstat så stämemr det inte jämt så mitt förslag är att du förösker lära dej så mkt som möjligt själv oxå. Har själv börjat läst nmkt om foder och tkr nu det är kul, och hoppas nu att hästen inte ska behöva få proteinbrist nå mer....

Så lycka till :)

Nu äter han lusern, men han åt krafft ponny innan, det var det krafft hade rekomenderat och det var då han fick proteinbrist, när vi kom på att han hade det började han få lusern...

Jag har fått hjälp tre gånger och är mycket nöjd! Min ponny har funkat kanon på de foderstater jag har fått uträknade. Dock har den representanten jag använt mig av varit ute och kollat på min ponny, sett hagarna osv och vi har kunnat föra en dialog på ett annat sätt.

Min kompis som också har tagit hjälp av krafft har också varit mycket nöjd, och hon fick även förslag på foderstat som innehöll havre, betfor och sedan deras mineraler. Så den vi har använt oss av verkar faktiskt inte bara vilja sälja en massa av deras produkter.

:banana:
MVH Smallgot

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 988
Senast: tanten
·
Foder & Strö Har en häst som kissar ner hela boxen. Han är ute mellan 06-21 kan strö boxen med spån dagen efter är den nerpissad så måste strö boxen...
Svar
12
· Visningar
1 120
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna... 3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 224
Senast: lundsbo
·
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom... 2
Svar
28
· Visningar
1 669
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka