kräkningar

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare anna_saga
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 641
A

anna_saga

Våran hund har börjat fått kräkningar, men det enda som kommer upp är slem!.

Någon som har varit med om liknande?

Sv: kräkningar

Tom i magen? Grässtrå eller nåt som fastnat i halsen? Kennelhosta?

Min fick en tråd från en "trådknut" i halsen som irriterade och då harklade/kräktes hon upp vitt slem.

Hej!

Hur ofta kräks hunden?

Min hund började kräkas dagligen när han var 6 månader. Bara slem och lite som vitt skum. Oftast direkt när han druckit vatten. Han var annars som vanligt, valpbusig och glad. Kräkningarna gav ej med sig och jag var rädd för uttorkning. Åkte till vet och det visade sig att han hade en inflammation i magsäcken och fick vara kvar på djursjukhuset i två dygn och kom sen hem med antibiotika och specialfoder.

Han blev bra snabbt och vet trodde att han ätit något ohälsosamt.

Det händer fortfarande att han kräks ibland och då har jag förstått att det beror på tom mage, (han är inte den glupska typen!).

Han kräks upp slem med skum i dagligen. Ibland 1-2 ggr om dagen och ibland 6-7 gånger.
Han är lika pigg och glad som vanligt.
Det märks mest när man leker och busar med han, men även när han har druckit och ätit.

Ska ringa till vet och beställa en tid så fort som möjligt!.

Jag tycker det låter som kennelhosta men bästa att rådfråga veterinären. Min vovva kräktes som sagt slem och vitt skum när vi var ute och busade en dag här bakom huset, vi drog dragkamp och det fastnade trådar från "knuten" vi lekte med och jag kastade iväg den och hon sprang efter. Hon stannade dock några gånger och kräktes och jag antog att det var nåt som irriterade i halsen för efter ett tag slutade hon. Det är enda gången som hon gjort det så i hennes fall tror jag inte det var fråga om kennelhosta....
Hoppas det löser sig med vovven och att ni får svar på vad det kan vara i allafall.

Liknande trådar

Hundhälsa Skulle vilja ha lite råd. Ascot kräktes i förgår morse: först lite direkt på morgonen och sen efter att han hade fått frukost. Efter...
Svar
10
· Visningar
1 107
Hundhälsa Detta gäller vår tik som alltid haft en bra mage. I tisdags kväll började hon bajsa löst. Onsdag torsdag och fredag likaså. Mycket löst...
Svar
7
· Visningar
605
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra. Jag har i dagsläget tre hundar, en 11-årig labradorblandning, en 8-årig storpudel och en 3-årig... 2
Svar
23
· Visningar
2 144
Senast: __sofia__
·
Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
848
Senast: WildWilma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXIII
  • GVFÖ 2025
  • Ung kille

Hund, Katt, Andra Djur