Kram-beteende

Tättran

Trådstartare
Idag efter ridturen, så gosade jag med hästen och kramade honom.Lade ena armen över mankammen och kramade och borrade in ansiktet i manen.Då liksom föste han in mig intill sig och höll kvar. Kan någon förklara vad han menade med det . Kanske var det en kram tillbaka :)

Sv: Kram-beteende

Jag kan inte ge någon vetenskaplig förklaring, men jag har själv varit med om det där och det är så himla mysigt... Verkar ju helt klart som ett ömhetstecken, tycker jag.

Vet inte om det är rätt men varje gång jag hämtar min häst i hagen så sänker hon huvudet och kör in det i magen på mig....

Ibland kliar hon sig,,men det har jag mer tolkat som en hälsning.
Annars så nöjer hon sig med att stå där.

Jag vet att om en häst kliar sig mot en ska vara en handling om dominans men i det här fallet tror jag det handlar om en hälsning.

Eller......vad tror ni? Hon puttar inte bort mig på något vis......

Till trådskaparen....det lät jättemysigt:)

Jag tror att det var ett sätt att visa att han gillade dej också! :) Hästar är sådana otroliga varelser att det går inte att beskriva. de fpnga verkligen ens hjärta!

Så gör mitt halvlod också! Det är nog mer, åh matte kommer du och hälsar på, eller något i den stilen. Visar att du är hennes/hans. Hästar! <3

Jag har sett detta beteende i våran hage, att hästarna liksom står och "kramas" med halsarna slingrade runt varandra. Ser så underbart mysigt ut! :love:

Jag har oxå vart med om att en häst "kramas".
Jag och några av mina familjemedlemmar stod och pratade i hästhagen om att vi var tvugna att avliva en av våra ston. Hon har aldrig vart så där jättegosig men då när vi stod där och pratade, gick hon fram och la halsen om alla och "kramades", ungefär som giraffer gör (om nån har sett det).Hon gick fram till mig och kramades hur länge som helst, sen följde hon efter mig i vartenda steg...Det kändes jättehemskt, för man fick skuldkänslor över att vi skullle ta bort henne...det kändes som hon sa "å, tack äntligen ska jag få vila" ELLER "Nej, låt mig få leva, snälla"....snyft, jättehemskt.:(

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
758
Senast: MiniLi
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Just nu känner jag en längtan efter något. En längtan efter att återuppta de saker som gjorde livet så härligt – spontana resor...
Svar
0
· Visningar
402
Senast: IngelaH
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 716
Hästmänniskan jag går just nu på två ridskolor. en har jag gått på den jag va 6 år, men känner att jag inte utvecklas då det bara kommer in nya (o...
Svar
7
· Visningar
759
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka