Kramp i ljumsken

T

Tjalfe

Jag får kramp i ljumsken när jag rider utan stigbyglar/ barbacka. När jag sträcker benen neråt. Har jätte dålig sitts så jag måste träna utan stigbyglar, men det här händer varje gång..:(
Nån mer som känner så eller någon som vet vad man kan göra åt det?

Sv: Kramp i ljumsken

Hade tidigare samma problem innan jag kom på vad det var som var fel.. För mig gällde det att framförallt träna på sitsen, vilket var mitt stora problem, och att våga slappna av i benen.
Jag vågade inte släppa ner dem av rädsla att störa hästen.

Åtgärdade detta och har sedan dess inte haft några som helst problem med kramp iaf! =)
Lycka till!

Men det är ju när jag släpper ner benen som jag får krampen:confused:

då har det nog mer med andra muskler att göra, bla de som sitter i bålen för att stärka ryggen...

Jag får så oxå, enligt mor min beror det på (iaf för henne) att hon är född med grunda höftskålar??!
Iaf, jag får så då och då, oftast när jag sitter ned med stigbyglar för då spänner jag mig.. det gäller helt enkelt att inte spänna sig, slappna av och inte knipa med benen.
Jag förmodar att du inte får problem i skritt?? endast trav å galopp??!

Stämmer det så handlar det bara om övning, och tänka på att vrida in knät och låret mot hästen, inte så benet vrider sig utåt, vilket ökar risken att man får kramp.
Det kan hjälpa oxå att gå till gymmet och träna upp dem musklerna!
lycka till!

har ju hemma gym så det är ju bara å sätta igång:angel:

brukar ALLTID få träningsvärk i ljumskarna efter att jag ridit..:crazy:
eller oftast efter hopplektionerna och galoppintervallerna.... :p

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag känner mig lite dum men jag har inte riktigt koll på begreppen och undrar om bukeoraklet kan hjälpa mig? Som jag har förstått det är...
Svar
1
· Visningar
269
Senast: Luff
·
Kropp & Själ Har hittills klarat mig ganska bra från smärtor, det är mest migrän jag lidit av, och ett gammalt skadat knä som gjort sig påmint då och... 2
Svar
26
· Visningar
1 222
Senast: NilHe
·
Ridning Hej hej! Jag är en liten tjej som inte alltid känner sig nöjd efter ridpass. Det första är att jag inte kan få hästen att trampa under...
Svar
8
· Visningar
532
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 357
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka