Krav på daglig utevistelse?

Sv: Krav på daglig utevistelse?

Och vi är ännu fler som tycker det var rätt. Det är nog svårt att hitta något mer inkompetent än deras hantering av djurskyddsfrågor.

Men jag kan hålla med om att de började få upp farten, lite för mycket bara.

Då har vi diametralt olika uppfattningar - största bristen hos DSM var att de vek sig i tandlösa kompromisser när det hettade till.

Med ett starkt stöd i vetenskap lämnade de många bra förslag för att förbättra bland annat hästhållningen i landet.

För mig är det dock inte superviktigt vem som är huvudman, det viktiga är att ambitionen är stark att utveckla djurskyddet och se till att det blir bättre!
 
Sv: Krav på daglig utevistelse?

Revingehed och Lojsta hed, det säger tillräckligt om deras "vetenskapliga" stöd.
 
Sv: Krav på daglig utevistelse?

Och mitt största klagomål på DSM var att de kom med en idiotisk timregel om max utevistelse utan ligghall.

Vi skapar ett problem för en rad privathästägare, där den enklaste, billigaste lösningen för dem är att ha sina hästar MER på stall. Tjena..

Och 'roligast' av allt. Det är HELT okej ha dem ute på ett fält utan träd/annat 24 h per dygn på SOMMAREN, med stekande sol, insekter etc. Men ve den som vågade ha sin häst ute 13 h per dygn vintertid med tillgång till skog, aja baja.

Och som sagt, Revingehed och Lojsta hed, studier av hur hästar använder/inte använder vindskydd (ffa som insektsskydd och skugga) - det körde man över.
 

Liknande trådar

Anläggning En sak som jag tycker borde debatteras mer är utevistelse och hagar. Jag vet ett antal stall som fortfarande bara har typ fyra timmars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
8 533
Senast: Linda_A
·
Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 086
Senast: Inte_Ung
·
Ekonomi & Juridik Köpt en unghäst av hästägare där barnen varit medryttare. Vi har endast köpekontraktet med några få saker vad som ingår tills hästen är...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 737
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
5 807
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp