Bukefalos 28 år!

Kremering - hur lång tid?

H2SO4

Trådstartare
Min älskade vän sedan 13 år tillbaka fick tyvärr somna in veckan innan jul:cry: Vi beslöt oss för en separat kremering så att vi kan få hem askan, men hur lång tid tar det egentligen? Avlivningen skedde på Ultuna, och där kan har man ju i princip utsikt över krematoriet från rummet där hunden avlivades..

Jag kan ju tänka mig att det varit lite stopp i produktionen så att säga, under storhelgerna, men nu borde det ju vara som vanligt igen?
Det är första gången jag gör något sånt här, så jag har ingen aning om hur lång tid det brukar ta.
 
Sv: Kremering - hur lång tid?

Oj, vad lång tid. När min Puma fick somna in, lämnade jag henne på måndagen (direkt efter avlivningen) och på onsdagen kunde jag hämta hem henne igen....Så det var snabbt jobbat. Men så bor vi oxå inte i storstaden.
 
Sv: Kremering - hur lång tid?

Ah, då kanske jag kan vänta lite med att bli hysterisk ;) Nu när det snart gått en månad börjar jag bli lite nojig över om han blivit borttappad eller nåt, men då verkar ju en månad inte vara helt ovanligt :)
 
Sv: Kremering - hur lång tid?

Oj vad snabbt! Det måste varit skönt att fått det "överstökat" så fort? Jag tänker mig att det är lite som med människor och begravning, att man inte kan börja komma över det ordentligt förrän efter begravningen..

Jag pratade med en vän som jobbat på veterinärklinik här i Mälardalen, de skickade kroppar till Värmland för kremering och då tog det högst en vecka, så det är därför jag började bli lite orolig när det gått så lång tid i vårt fall:p Men men, jag väntar lite till..
 
Sv: Kremering - hur lång tid?

Det kunde ta en månad enligt djursjukhuset när min gamling fick somna in, men redan efter två veckor ringde de och sa att det var färdigt.
 
Sv: Kremering - hur lång tid?

Det tog tre veckor innan jag kunde hämta min hunds aska, avlivade på Blå Stjärnan i Göteborg.
 
Sv: Kremering - hur lång tid?

Beklagar sorgen.

Vår unga setter blev akut sjuk innan jul och fick somna in den 21a dec. Hennes aska var redo för avhämtning i fredags.
 
Sv: Kremering - hur lång tid?

*kl*

Jag hämtade hem vår cocker från Ultuna 6 eller 7 år efter kremeringen för mamma och pappa fick aldrig någon information om att vi kunde hämta hem askan. :crazy: Fatta vad jag grät när jag ringde och frågade och fick veta att han fanns kvar.

Den andra cockern, liksom katterna fick vi hem på några veckor, avlivade på Slöinge i Halland.
 
Sv: Kremering - hur lång tid?

Vi hämtade askan efter en hund som fanns hos min sambos familj när han var yngre - också 6 år efter avlivningen. Vi började prata om kremering en dag och sambon sa att han trodde inte att hans ena förälder hämtat ut askan efter hunden och han trodde också att den inte fanns kvar.
Jag ringde (Ultuna) och jo, visst fanns den där. Så nu är den hämtad!
 
Sv: Kremering - hur lång tid?

Jag tror jag kunde hämta hem min katt efter 2 veckor. De ringde inte och sa när det var klart utan hade säkert marginal på den tiden så man själv fick välja när man var redo att hämta. Detta var Malmö djursjukhus.
 
Sv: Kremering - hur lång tid?

Vad tråkigt att höra! :( Har undrat lite hur det gått för er, eftersom min pålle hade liknande problem.

Nu springer våra pojkar tillsammans på de evigt gröna ängarna! :love: Åh, nu rinner tårarna...

KRAM på dig!
 

Liknande trådar

Katthälsa Att avliva två älskade katter. När ingen enskild faktor är avgörande nog att definitivt ta det stora beslutet... men ackumulativet av...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
10 848
Senast: Murphy
·
Hästmänniskan Jag fick ta bort min bästa vän, som jag haft i 19år, akut en fredagskväll i slutet på november på ett akutsjukhus. Jag vill inte ringa...
Svar
6
· Visningar
1 215
Senast: Lillgrådis
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 147
Senast: Ajda
·
Övr. Barn Hur mycket jag än söker runt hittar jag ingen med samma problem som jag. Jag vet inte vad jag ska göra, mina barns far som jag är...
Svar
13
· Visningar
2 704
Senast: Och_Aye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp