Bukefalos 28 år!

krossade rygg kotor...

LadySara

Trådstartare
nån som har nån erfarenhet av hur pass bra en häst med 2 krossade ryggkotor å en med en spricka i kan bli?? nån som haft /har häst msom varit med om de??
 
inte en aning, men jag kan tänka mig att det inte är så bra direkt och att läkeprocessen är lång
 
Det beror väl på VAD på ryggkotan som är krossat?!

Om ryggmärgen är skadad lär ju hästen vara förlamad så...

Om det dock är ett tornutskott i manken så gör det ju inte särskilt mycket.
 
En kamrat till mig hade en häst med krossade utskott på manken. Den var alltid halt någonstans utan att man ku´nde sätta fingret på varför. De fick speciall beställa en sadel då manken "lagt" sig på ena sidan. Efter ett par år så dömdes hästen ut. Efter olyckan med manken blev den aldrig bra ridmässigt igen. :(
 
vet inte vilka av kotorna som är krossade.. en häst har juh några stycken... är en kompis till mig vars häst har sprängt en bom i en transport med ryggen så de är antagligen nåra kotor imitten...
 

Liknande trådar

Hästvård Nån som vet nån bra salva att smörja en hästs spenar och området runt då hon kliar sig mycket där? Hon har svullet juver alltid haft och...
Svar
9
· Visningar
877
Senast: jemeni
·
Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 280
Senast: Jerseyite
·
Hästvård Vi har precis fått veta att vår häst har spondylos i ryggen. På 2 ställen är hennes kotor sammanväxta med en "brygga". Någon som har...
Svar
5
· Visningar
833
Senast: Stina2000
·
Hästvård Hej 💁🏼‍♀️ Min häst har dåliga hovar så tänkte börja ge biotin och se om det hjälper. Frågan är bara vilken man ska välja? Nu vet man ju...
Svar
4
· Visningar
599

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp