Krubbitning

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare isse
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 726
Status
Stängd för vidare inlägg.
I

isse

En häst i stallet krubbiter så fort den är inne i boxen och jag tycker att det både låter och ser hemskt ut.
Hästen går ensam i en hage hela dagarna och står på box på nätterna, jag tror att det är därför den krubbiter.
Ägaren vet om att den gör så och har provat med krubbitarrem men det har inte funkat så nu skiter hon bara i det och låter hästen stå och krubbita.
Jag mår så dåligt varje gång jag ser hästen krubbita.
Jag har aldrig haft dom problemen med en häst så jag undrar vad kan man göra för att bli av med betendet?
Jag tror att den skulle sluta om den fick gå i en hage med andra hästar och gå på lösdrift. Jag har nämligen bara sett såna här betenden på hästar som står på box med för lite kontakt med andra hästar.

Sv: Krubbitning

Om du söker på ordet krubbitning i detta forum så får du upp flera trådar i ämnet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som... 2
Svar
24
· Visningar
1 378
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 324
Senast: Kilauea
·
Hästvård Jag har en valack på 17 år som jag köpte förra året en import från Irland. Då han var helt ny för mig förra året och mitt stall där jag...
Svar
6
· Visningar
728
Senast: Sirap
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 179

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Dalmatiner
  • Valp med diarré?
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka