Krubbor lätta att rengöra

Sv: Krubbor lätta att rengöra

Ah, då är jag med! Smart! Borde vara rel lätt att lösa om man är lite händig och kan svetsa lite. Kanske borde visa denna tråden för pojkvännen som planerar foderautomat till hästarna :angel:
 
Sv: Krubbor lätta att rengöra

Nej, dessa skruvar man fast med 2 eller 4 rejäla skruv i boxväggen.
Tror de tål det mesta för de är ganska rejäla (i mina ögon).:laugh:
Kliar hästen bara huvet så står den nog pall,
rumpan kanske e lite värre...:D
 
Sv: Krubbor lätta att rengöra

jag har också kollat efter det, ser för mig vanliga solida svarta krubbor fast med någon sorts bottenplugg så att man enkelt kan fyllla dom med såpvatten, skura och sen ta ut proppen så vattnet rinner ut. borrar man hål i vanliga så är dom ju så tunna i botten, det finns inget att sätta fast en plugg i. den får ju inte sticka upp, då kommer den slinka med i kvällsmaten.:p

mina hästar dödar alla hinkar, även tubtrug som man ställer in så det är inget alternativ. även hinkar som hänger i ramar får hård medfart. det klias och trampas och lekas.
 
Sv: Krubbor lätta att rengöra

Nu har jag fått mer info om krubborna, var ju pållens uppfödare som hade dem :D Hennes är gröna och kommer från Irland men hon mindes inte namnet på rak arm. Dock hade hennes modell tydligen någon dum kant som maten fastande innanför. Men jag ska få namnet längre fram :D
 
Sv: Krubbor lätta att rengöra

Den här modellen har vi i stallet. Inga hål eller öppningar i botten som du kanske ville ha, men jag tycker de här är jättebra och väldigt lätta att rengöra. Inga skarpa hörn eller kanter, utan är väldigt runda i formen så fodret fastnar inte i något. Lätta att dra av med svamp.
s1018860.jpg
 
Sv: Krubbor lätta att rengöra

En sådan har jag också till min stora häst, den är väldigt lätt att hålla ren faktiskt :)

till ponnyn som inte river ned krubborna och sparkar boll med dem, har jag en "transportkrubba" som jag tar ut och spolar av med slangen vid behov.
 
Sv: Krubbor lätta att rengöra

Den sitter i alltid. Eftersom den är så pass djup så puttar hon inte upp den utan den ligger stadigt kvar i sin hållare. Jag har en till vatten och en till foder.:)
 
Sv: Krubbor lätta att rengöra

Det finns något som heter Bottenplugg, en liten skruv/bult med vingmutter. Borrar hål i krubban och sätter i den, bara att ta bort när man ska skura. Enkelt! Kolla på Willabdirekt.se eller Hansbo. Kostar inga stora summor.....
 
Sv: Krubbor lätta att rengöra

Jag tror jag har såna krubbor du letar efter hemma, men jag kommer inte på vad det heter...

Dom är gröna och halvcirkelformade, med en skvättkant och en plugg som man kan skruva ur i botten så skurvatten kan rinna ut. Dom är superbra.
 
Sv: Krubbor lätta att rengöra

Jag tror jag har såna krubbor du letar efter hemma, men jag kommer inte på vad det heter...

Dom är gröna och halvcirkelformade, med en skvättkant och en plugg som man kan skruva ur i botten så skurvatten kan rinna ut. Dom är superbra.

Låter precis som sådana! Återkom gärna med namnet :)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag är vilse i bettdjungeln... Fullblodet går på PeeWee-bett, hon har även haft ett 3 delat fullcheek nångång samt testat 3 delat...
Svar
18
· Visningar
1 045
Senast: tuaphua
·
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
849
Senast: Hoarfrost
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 930
Senast: Cattis_E
·
Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
858
Senast: Bison
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp