Bukefalos 28 år!

Krux...vill inte luras men vad ska man göra ?

Status
Stängd för vidare inlägg.
håller med dig :devil:
Varför lura människo som köper i god tro :confused:
Hoppas hon råkar ut för det eller att hon får värsta utskällningen av köparen som upptäcker att hästen inte är så bra och duktig på tävlingar som hon säger :devil:

Eller så kanske det är hon som inte kan rida hästen på tävlingarna :D :devil:
 
Du är inte så gammal va?

Vadhar dina föräldrar att säga då, isåfall?

Mina föräldrar har skött sig bra, de har uppfostrat mig såpass att jag inte beter mig som du.....
Jag kan skilja på rätt och fel såpass så jag vet att det är fel att luras, och därför jag inte det.


Jag undrar bara hur din uppfostran varit, har du inte lärt dig, om så inte av dina föräldrar, emn av samhällets normer att det är fel att ljuga, luras och sedan vara nöjd över det?
 
det är ju nästan så man vill tipsa andra om tråden lite överallt så att alla ser vad det är för nån.. :devil:


usch vad jag älskar intriger! :D
 
Försjutton lura inte någon stackars människa..
Du ska vara helt ärlig när du säljer hästen, annars står du där med skägget i brevlådan när dom vill ha pengarna tillbax...

Det är nämligen så att, är man inte nöjd så kan man inom två år i det här landet, kräva tillbax pengarna om hässten inte håller måtten som du påstår at den gör....
 
Det är nämligen så att, är man inte nöjd så kan man inom två år i det här landet, kräva tillbax pengarna om hässten inte håller måtten som du påstår at den gör....

Nja, riktigt så lätt är det inte, ägaren måste undanhållit att hästen tex inte går att tävla på osv, bara för att maninte är nöjd (som ed en tröja eller liknade) kan man inte helt lätt lämna tillbaka den.
 
Igentligen skulle de väl inte vara så svårt att få tag på vem hon igentligen är. Om man kollar på resultatlistor runt stockholm, upptäcker att någon/några hästar blir "ute" o en av dom dyker upp med ny ryttare nästa år så är de ju klart. Lite långsökt kanske. :p
 
Vilken jävla idiot du är, hoppas du aldrig får må bra igen.

Kan inte någon printa ut denna tråd och hopppas att ägaren hamnar i rättegång så detta kommer upp :devil:[/i]
Hoppas du åker dit ordentligt! Du har just blåst en människa på en stor summa pengar, även fast hon kanske har en tjock plånbok så rättfärdigar inte det det du har gjort... :mad:
 
Ägaren har inte ens påstått sig vilja tävla och har inte frågat efter några resultat ! jag har inte heller sagt att den är kanon på tävling !! :mad:
 
du är då "sjuk" i huvudet lika så din så kallade tränare som lurar en köpare med tron att "din" häst klarar av att göra bra ifrån sig på tävlingarna.

Jag hoppas så inerligt att du åker dit på någe sätt. :mad: :mad:

Gud vad jag ogillar sådanna människor som du, oärliga :mad:
 
Nej men oj då är det juh en helt annan sak... :crazy: NOT!
Ska du köpa en bil, blir inte du arg om dragkroken ramlar av? Även fast du kanske inte har frågat om det etc?

Köper man en häst med kapacitet för 120 k om man inte är intresserad av att träna/tävla?
 
nu har ni fel! en häst går att påverka och forma det gå inte med en maskin, denna ryttare är bättre än jag och det kommer säkert gå bättre
sen så verkar inte ägarna vara intresserade av tävling för då hade dom väll frågat om det såklart, varför dom då köper en så pass dyr häst kan man ju undra men det är deras problem. HAr man en stor plånbok spelar det väll ingen roll. Dom gillar iaf hästen jätte mycket och det är jag glad för! :smirk:
 
Jag tror dom skulle ta den endå vad jag än sa för dom har verkligen falli för henne. :love:
 
Självklart, MEN vad säger att det inte är psykiskt och aldrig går att ändra på? Hur hade du känt dig om någon hade gjort samma sak mot dig? Jag hoppas du råkar ut för det...

Har du inga känslor för hästen då? What if ägaren säljer den vidare för att den inte uppfyller hennes krav?
 
Hoppas hästen har kommit till ett bättre hem med ärliga människor.


Hoppas ingen mer råkar ut för dig.
 
Köper man en häst med kapacitet för 120 k om man inte är intresserad av att träna/tävla? PRECIS min tanke ;)
Finns det verkligen inget utrotningsmedel mot dessa hästskojare :angel:

Är det du på anv.bilden??
 
Som sagt, har man pengarna så kankse man anser det vara värt att lägga ut det på en häst som är mkt välriden och genom arbetad. samt välldigt bildskön. Det är inte riktigt mitt problem. Det är deras ensam tänker inte jag ta ställning i.
 
Du svarade inte om du verkligen berättade för köparna hur hon var på tävlingar. Det är för mig helt ok att du vill sälja din häst som du inte klarar av att rida och även få ut så mkt pengar som möjligt, men sättet du framför det på får dig att framstå som en väldigt girig patetisk figur. :mad:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp