Bukefalos 28 år!

Krux...vill inte luras men vad ska man göra ?

Status
Stängd för vidare inlägg.
med hjälp av min tränare.... välkommen till hästbranschen sa han och tyckte inte alls jag skulle känna nå´t dåligt samvete.
 
jag skiter faktiskt i vilket så länge hon är hos någon bra och snäll männsiska och så blev det också, jätte trevliga köpare sen har dom en ganska så fet plånbok också :angel:
 
Jisses vad jag önskar att hästens nya ägare skulle råka surfa in här på Bukefalos, läsa den här tråden - och inse vilken kvalificerad skitstövel du är! :(

Immer
 
...Och hur känns det i samvetet gentemot köparna, som du dessutom tydligen tyckte var JÄTTETREVLIGA? Fy Fan, rent ut sagt. Himla käck tränare du har dessutom... Eller inte... Var köparna oxå hans/hennes elever eller var det någon annan som h*n lyckades lura?

Har du förresten tänkt på hur DU vill bli bemött den dag du tittar efter en ny "tävlingsmaskin"?

Nåja, lycka till med livet, hoppas du växer upp förr eller senare OCH att din fd häst inte blir någon "vandringspokal" som får vandra från hem till hem för att hon inte motsvarar köparnas förväntan, för visst är hon väl värd bättre än så? Eller, det kanske inte spelar någon roll, hon funkar ju ändå inte på tävling...

AKO - som ilsknade till rejält :devil:
 
Och hur länge tror du hästen kommer att stanna när de inser att den inte går att tävla?
Jag skulle tro att du just skapat en vandringspokal.
 
Tror att jag snappade upp det i en annan tråd där det nämndes. Tycker att hela historien är så låg, var väl därför jag lade det på minnet.

"If you wanna make the world a better place take a look at your self and make that change" :angel:
 
jag skiter faktiskt i vilket så länge hon är hos någon bra och snäll männsiska och så blev det också, jätte trevliga köpare sen har dom en ganska så fet plånbok också :angel:

Du är verkligen värd en djävla massa oflyt vad gällande framtida hästaffärer :devil:, hur i hela fridens namn är du skapt???
Missade man att informera dig om hederlighet när du gjordes?
Du tycker att du gjorde rätt att lura på , som du säger, snälla människor med fet plånbok en häst som inte är vad den verkar? FY FAN FÖR DITT SÄTT,FY FAN :devil:!!!
Bedrägeri är väl straffbart?
 
Ärlighet lönar sig i längden. Var ärlig från allra första början. Inte rätt mot köparen om du inte berättar hela sanningen, för eller senare upptäcker de felet. Hade inte velat köpa häst av en oärlig person. Luktar lite bedrägeri här...... :mad:
 
Jepp, om nya ägaren får reda på detta och Estelle sålt hästen som fungerande tävlingshäst och inte upplyst om detta tror jag köparen kan häva köpet.

Frågan är vad estelle gör då? Spottar hon upp de 120 000:- och blir stående där igen med hästen?
 
Frågan är vad estelle gör då? Spottar hon upp de 120 000:- och blir stående där igen med hästen?
Det borde vara standard förfarandet, ja, men medtanke på att hon verkar sakna samvete så skulle jag inte bli förvånad om hon fodrar hästen med idegran och hoppas på att den stryker med så hon kan få utförsäkrings pengarna. Givetvis har hästen då nyss blivit uppförsäkrad ;).
 
Lånar bara din svarsknapp...

Finns bara en sak och säga om det här : FY FAN!!!!!!! :mad: :mad:
Du kan inte ha en gnutta kärlek till djuren i ditt hjärta, inte hur långt in du letar. Vad hände med kärleken till hästarna? Eller du har kanske aldrig haft det? Maskiner? :confused:
Det är nästan så man får lust till och leta upp den nya ägare och berätta...det är en sån sak som jag mycket väl skulle kunna göra. Hästen har burit dig på sin rygg, har varit beroende av dig för att överleva - och vad är tacken? Detta?!
Jag skulle kunna skriva mycket mer...men då åker väl tråden bort och det vore jävligt synd. Hoppas det är fler som läser tråden och får se hur oärlig du är.
Hoppas du får en hemsk jul och att din oärlighet gör sig till känna snart :mad:
 
+ kostnader som köparen haft för hästen under tiden hoppas jag.
 
Kanske är en käck tränare precis vad Estelle har? Tränaren kanske har analyserat ekipaget, sett vart felet sitter (bildligt och bokstavligt) och informerat den nya köparen - man kan ju alltid hoppas för hästens skull
 
Precis min tanke, hoppas att hon är lika usel ryttare som oärlig människa och att nya köparen i sjävla verket gjort ett rejält klipp. Och att följden är att hästen får ett gott och varaktigt hem!

Skulle vara intressant om man vid en eventuell tvist om hävande av köpet alternativt prisavdrag kunde visa vem estelle är... Hon har ju inte direkt varit diskret här när det gäller sitt uppsåt...
 
ja det kommer säkert funka bättre med en annan ryttare, jag hopps det iaf :smirk:
 
ja det kommer säkert funka bättre med en annan ryttare, jag hopps det iaf :smirk:

Du Estelle, hur mycket berättade du för köparen? Sa du att hon var kass på tävlingarna när dom frågade eller sa du att "oja, det går så bra så bra"...
Hur falsk/ärlig var du? Gav du felaktiga svar på ställda frågor har du faktiskt begått lagbrott, annars har du bara gjort dig skyldig till att vara en rutten individ vilket iofs inte är straffbart, men att undanhålla information som kan begränsa hästens användningsområde är :devil:igt illa!
 
Nu är det som det är !! Det är bara att hoppas på att det kommer gå bra, det är som sagt en duktig ryttare som är välldigt trevlig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • WE-tråden
  • Ridskoleryttare
  • Tungband

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp