Kryptering, använder ni det?

Rosett

Trådstartare
En chattkompis tycker jag ska skaffa SIMP till MSN Messenger så ingen annan kan läsa det vi pratar om. Jag skriver inte så hemliga saker men borde man skaffa kryptering ändå? Använder ni kryptering på eran e-mail också?

:confused:

Sv: Kryptering, använder ni det?

Nej, det gör jag inte, av det simpla skälet att vill någon lyssna på vad jag skriver så är inte straight cable dump något han kommer engagera sig i, utan han kommer snarare installera en keylogger på min dator. och då hjälper ingen kryptering i världen.

Sv: Kryptering, använder ni det?

Tack för svar! :bow:
Chattkompisen menar att internetleverantören eller hackers kan sitta och läsa allt man skriver på messenger samt att man ska skydda sig så gott man kan mot allt. Själv är jag skeptisk mot företag som tillhandahåller såna där gratis säkerhetslösningar - kanske DE kan spionera på mig om jag installerar deras program. :eek: :D

Liknande trådar

IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
730
Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 068
Senast: bollen__
·
IT & mobiler Jag har ingen dator hemma men tycker jag behöver något att skriva på. Jag har ju min jobbdator på jobbet och så telefon, har därför...
Svar
12
· Visningar
394
Senast: Anna-Bella
·
R
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka