FjordingCarlA

Trådstartare
Har ni provat på det?
Kan rekommenderas! Fick iden förra vintern på en email-lista för fjordingar. Vi red barbacka, hästarna är ganska tåliga, man missar ju ibland :crazy:
Själv är jag en ganska kass ryttare, å polarn är i en helt annan division :eek:
Men det vart ganska jämt ändå, jag är vanare att slåss i riktig rustning...

Men jag har hört andra som har provat, de fick lägga av, för hästarna vart så upptrissade. Men ni vet Fjordingar...
:D
bilden på länken är polarn å flicklvännen, själv fick jag inte vara med, för de tyckte jag hade grobianindex...
:devil:
http://home.hkust.se/vks/vinterpics/kuddkrig.jpg
 
Har man en tålig häst så kan jag säkert tänka mig att det är kul! Och bra för balansen verkar det också. :)
 
Det är nog bra för barockridning oxå. Har sett några barockuppvisningar i sommar, roligaste inslaget var när de visade hur man tränar hästarna för tjurfäktning, med stiliserad tjur modell cykelstyre å tjej springandes med den. Men oj vilka härliga rörelser på hästen. tror ryttarn slappnade av med, då det mesta på den uppvisningen verkade dämpat av nervositet, så fram fär mer lek!

Kuddkrig kanske!?!
:devil:
 
Jepp, det ÄR kul. verkligen, särskilt när tröga jag efter x antal träffar av kudden i skallen inser att "oj, det är tilllåtet att dänga kudden i skallen på den andre" :cool:
 
Det ser för roligt ut :): Synd att jag är ganska själv i stallet, det kan bli svårt att hitta någon att "slåss" emot. Själv har jag och min kompis ägnat en bit av dagen åt att tolka efter stallets russ. Efersom vi både två är rätt så kassa på skidor så åkte vi med pulka :D Både två flög en gång var :D Fast min vurpa var snyggast :):

:bump:Sofia :bump:
 
Åh, det är ju skoj det med! Bara jag blir av med det j*kla gipset ska alla ridbara hästar här testas på tolkning. Med Balder (hästen på bilden) misstänker jag dock att det blir med fara för livet, he he.
Stackaren på skidor får bli han på hästen, eller ja, "FjordingCarlA" :devil:
 
Det var verkligen superskoj :): Belizzi, "min" galna tös har jag inte vågar testa med. Antagligen så lär det gå i 120 km, fort som tusan. Men om jag hittar på ett långt rep så kanske det funkar efter henne också, testa går ju :) Nu har det ialla fall kommit massor(ialla fall för oss smålänningar) snö!!! Vilka snögalopper barbacka det kommer att bli, Tjoho! Sen så ska jag försöka hitta på nåt kul med 2½ åringen. Har börjat lite smått med ridningen det går bra, körningen måste man ju vara flera för så det kan jag ju inte göra när jag känner för det. Tänkte busa med honom nån dag men hans favoritleksak, presseningen :D Han bara älskar när jag springer med den, då springer han bakom den och försöker få stopp iden :): Vet du någonting kul att hitta på så skriv. Din tandemridning har jag inte testat på än, det kanske man skulle försöka. Vilken utmaning :):

:bump:Sofia :bump:
 
Man kanske ska ta och utmana er nån gång :) Det verkar vara ett bra sätt att avreagera sig på. Då slipper jag göra av all energi på Kruse :)
 
Gör det! Det ÄR attans skojjigt, själv skulle jag vilja lära mig lite tillämpad barockridning, för att bättre kunna manövrera å vända omkring. Egentligen är min målsättning att kunna göra det i rustning, ja inte kuddkrig då :D
För det är samma rörelser inblandade i kuddkrig, som i svärdskamp på hästryggen!
:devil:
 
Då kommer jag att vara jätte bra när jag varit på barock clinicen om två veckor :) Då ni, kommer jag och klubbar ner er med kuddarna!!
 
Kan varmt rekomendera detta till alla. En väldigt rolig och annorlunda sysselsättning för både häst och ryttare!!

Och det är jag som är till vänster på bilden!! :rofl:
 
Ja, barockridning borde vara användbart i kuddkrig. Är en ganska mäktig känsla när mitt halvblod sätter sig på bakbenen och galopperar på stället.

För att inte tala om man kunde lära hästen spinning. Bara att knyta fast en kudde i skallen på han... :D
 
Att spinna har vi faktiskt tränat på lite grann.. Men Tanja tyckte inte att jag var riktigt klok som försökte få henne att snurra runt :)

Nu kom jag precis på vem du är!! Känner mig riktigt smart idag.
 
Nämen nu har ni blandat ihop det! spinning är ju när en massa tokiga människor sätter sig på cyklar och trampar utan att komma någonstans :cool: JU!!

Ok, fast det där tror jag att Frida kan lära sig, hon har ändå lätt att samla sig, hm såvida hon inte blir uttråkad då :crazy:

TeamTanja, du och jag är väl lika stora ungefär så det borde bli jämt och kul :devil:
 
Hmmm... Får mig att tänka på mina planer på tornerspel till cykel för att flörta med publik. Men CA och PA tyckte aldrig att det var nån bra idé... :)

Ska ta och snoka lite på barockridning vid tillfälle. Kan mycket väl vara min grej.
 
Hmmmm... Borde det trilla ned en polett för mig oxå?!? :o Var ju mycket fjordfolk i nordvik, antar att du var en av dem?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
3 837
Senast: shia
·
Katthälsa Misse blir två år i sommar, går in och ut som han vill. Storjägare och äter sina byten. Om det rör sig ska det dödas, har det dödats ska...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 097
Utrustning Nu har jag letat sadel så länge att hästen tappat muskler och inte alls ser ut som han gjorde när jag började leta. Jag är...
Svar
2
· Visningar
1 101
Senast: TinyWiny
·
Utrustning sadelhistorien fortsätter... köpte ju en bates caprilli som låg bra med svart järn... efter 2 månader låg den inte bra (men å andra...
Svar
9
· Visningar
1 105

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp