Kulltråden- Från löp till valp.

Status
Stängd för vidare inlägg.
DSCN2534.JPG

Här är hon med sin egen valp o 2 heffaklumpar.
 
Oj så liten han är mot de andra :o
Hur många dagar skiljer det mellan dem?
Det skiljer 6 1/2 dag och runt 150g,han väger 92g och dom närmare 240g
Den lilla misskötta stackaren hade en födelsevikt på 98g så han borde ha vägt närmare 120 eller mer om intehans mamma lämnat honom åt sitt öde varje gång jag vänt ryggen till.
 
Idag gav den lilla sparven upp och blev en änglahund .
Och dom 6 stora har alla öppnat ögonen utom 1 som är pirat än så länge.
 
5 veckor sen parning den här helgen och än inga direkt säkra tecken :cautious: Hon är förvisso fortsatt lite plufsig därbak, men det räknar jag inte som ett säkert tecken.

Vid lyckade parningar har hon börjat fylla ut magen lite, men å andra sidan så har det funnits 10 stycken där inne båda föregående kullar och är där inte så många så lär det väl inte börja synas än heller.

Ahhh, denna väntan :nailbiting:
 
Hoppar in i den här tråden, vi är dock förbi löp och en bit in i dräktighet och det börjar synas lite smått..

42045147_10215827012902485_2399706590300078080_n.jpg


Den 15:e nästa månad har det gått 63 dygn och på ultraljudet tyckte sig veterinären se sju småttingar! Nessie börjar se ut som hon svalt en badboll redan nu och det är ju ett tag kvar :p.
Nu väntar man mest med spänning på att ha valpningen avklarad och hoppas på att allt ska gå bra :nailbiting:. Nessie tycker fortfarande att det behöver tränas så vi kör lite tunnlar och slalom och mellan hinderstöd i det tempo hon har lust med men mest slipar vi på lydnad. Tänkte att jag ska försöka passa på att träna in momenten i klass 1 (då vi bara behöver ett uppflytt till i startklass för titeln) om nu fröken måste träna..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Min valp är nu 9 veckor gammal. Flyttade till mig direkt vid 8 veckor så vi har bekantat oss med varann under en ungefär en veckas tid...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 903
Senast: mackan
·
Hundavel & Ras Måste bara skriva av mig lite, jag är så LYCKLIG!! Efter över ett år i valpkö, väntan på löp, parning och valpning, så är nu äntligen...
2
Svar
39
· Visningar
3 132
Senast: Only_Me
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 665
Senast: lundborg
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 063
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp