Kulltråden- Från löp till valp.

Status
Stängd för vidare inlägg.
På fredag hämtas hane hit och sen lär det bli parning till veckan, om hon har "standard" löpcykel :)

Nu lär ju hon få röda valpar, även om hanen är BLT, men jag bara älskar den här bilden på Sol och längtar efter trampet av små skruttassar :love:

48219076_2547217938628990_7088885191820705792_n.jpg
 
Mycket bus, mycket flirtande och mycket slappande tillsammans, hon viker svansen lite och står så fint när han "provparar", men han fäller inte ut den så än är nog höglöpet nån dag bort.
Hon verkar i vart fall höra till den lättparade typen av tikar. Inte ett enda fräsande åt honom, blir hon less så fintar hon bort honom och börjar busa eller så sätter hon sig helt sonika :D
 
Nu har vi fått grön flagg från hanhundsägaren så nu är det bara det där löpet som ska sätta igång. Så drygt att gå och vänta på. Samtidigt som jag vill att hon ska sätta igång får hon gärna vänta lite till så jul och nyår hinner passera innan det är höglöp.
 
Nu hoppas jag på Skalman-valpar nästa år :love:
Har en parningstik här och det bör kunna bli riktigt fina valpisar i denna kombo.
Tiken blev störtkär direkt dom träffades och Skalman blev het på gröten.....ett tag, sen sa han näää - inte rätt dag än ju. Hon kom i måndags och har trånat som en tok för honom sen dess, men inte förrän nu i eftermiddag sa grabben att nu - nu är du redo :D
 
Nu hoppas jag på Skalman-valpar nästa år :love:
Har en parningstik här och det bör kunna bli riktigt fina valpisar i denna kombo.
Tiken blev störtkär direkt dom träffades och Skalman blev het på gröten.....ett tag, sen sa han näää - inte rätt dag än ju. Hon kom i måndags och har trånat som en tok för honom sen dess, men inte förrän nu i eftermiddag sa grabben att nu - nu är du redo :D
Duktig Skalman! :love:
 
Då har lilla fluffbollen flyttat in igen och bor här tills den 7:e januari, han har ju växt massor! Mamma Nessie var sådär lagom road av att få tillbaka slyngeln, hon tycker väl att hon är klar med valparna. Nike är kluven, hon tycker att han behöver sättas på plats samtidigt som hon gärna vill leka. Nano är väl den som är roligast för valpen då hon inte grinar illa som de andra surtanterna utan gör lekinviter eller låter honom vara.

48396796_10216497632547557_8939032510231216128_n.jpg


48385672_10216497632307551_6600223488127008768_n.jpg
 
Här har vi på dagen 3 veckor sedan parning o tiken är liksom sina förfäder som en klocka, skippade frukosten och spydde istället. Fick sin favoritmat som hon åt en tugga av ikväll och sedan gick hon och lade sig på en soffkudde med en högdragen min och tittar ointresserat på när de andra busar. Jag kan ta gift på att det är smått på väg :love: Abstinens nu, evigheter sen jag hade kull här hemma!
 
Blir en intressant väntan här. Hon står ju som gjuten i backen, viker svansen helt och har så gjort ett hyfsat tag. Han hoppar på och juckar som en duracellkanin i e v i g h e t e r tills han flåsar som en blåsbälg och totalt dreglar ner henne, men jag är inte så säker på att han faktiskt parar..

Föredrar helt klart raka hanar som hoppar på, parar och fastnar framför såna här små luringar :D
 
Blir en intressant väntan här. Hon står ju som gjuten i backen, viker svansen helt och har så gjort ett hyfsat tag. Han hoppar på och juckar som en duracellkanin i e v i g h e t e r tills han flåsar som en blåsbälg och totalt dreglar ner henne, men jag är inte så säker på att han faktiskt parar..

Föredrar helt klart raka hanar som hoppar på, parar och fastnar framför såna här små luringar :D

Kan vara så att hon inte är helt redo :)
Skalman blev galen först när tiken kom i måndags och juckade typ i evigheter......tills han insåg att näää, fel dag ju. Då lugnade han ner sig och sen gjorde han bara små snabbcheckar fram till torsdag eftermiddag innan han parade. Tiken var odräglig hela tiden och fjäskade, ställde upp sig osv :D Dock fick han jobba på ordentligt när det väl var dags, för hon var lite svårare att pricka rätt på än förra tiken - så jag tror han kommer ha träningsvärk efter denna gång (dom är inte klara än...) :p
 
Kan vara så att hon inte är helt redo :)
Skalman blev galen först när tiken kom i måndags och juckade typ i evigheter......tills han insåg att näää, fel dag ju. Då lugnade han ner sig och sen gjorde han bara små snabbcheckar fram till torsdag eftermiddag innan han parade. Tiken var odräglig hela tiden och fjäskade, ställde upp sig osv :D Dock fick han jobba på ordentligt när det väl var dags, för hon var lite svårare att pricka rätt på än förra tiken - så jag tror han kommer ha träningsvärk efter denna gång (dom är inte klara än...) :p

Redo är hon, det är ganska uppenbart både om man tittar på vulvan och på hur hon beter sig när han hoppar på, så jag hoppas det fått till det ändå, typ när jag inte varit i närheten och sett det. Vissa hanar kan ju vara såna att de inte parar "inför publik"
 
Redo är hon, det är ganska uppenbart både om man tittar på vulvan och på hur hon beter sig när han hoppar på, så jag hoppas det fått till det ändå, typ när jag inte varit i närheten och sett det. Vissa hanar kan ju vara såna att de inte parar "inför publik"

Som min hane som skulle debutera med en fodertik, jag fick vackert gå ut och ställa mig på gården innan han klev på. Då jäklar.. :meh::D Enda hanen jag träffat som faktiskt funkat så. Men efter några gånger har han kommit fram till att det är för roligt att para för att vänta på att matte ska dra :D Tur man har erfarna tikägare ibland! Tacka vet jag min gamla gubbe här hemma, min första hane. En gentleman men han skulle para en fotboll om jag la upp den lite snyggt framför honom och hade hans kn*llmatta redo :angel:
 
Då har lilla fluffbollen flyttat in igen och bor här tills den 7:e januari, han har ju växt massor! Mamma Nessie var sådär lagom road av att få tillbaka slyngeln, hon tycker väl att hon är klar med valparna. Nike är kluven, hon tycker att han behöver sättas på plats samtidigt som hon gärna vill leka. Nano är väl den som är roligast för valpen då hon inte grinar illa som de andra surtanterna utan gör lekinviter eller låter honom vara.

48396796_10216497632547557_8939032510231216128_n.jpg


48385672_10216497632307551_6600223488127008768_n.jpg

Goding! :love: Men någon fluff blir det nog inte av den där, trots allt. :D
 
Hon gick ur höglöpet på julafton, så nu är det bara att hålla tummarna och hoppas på att han fick till det vid någon obevakad stund, men jag har inga jättehöga förhoppningar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Min valp är nu 9 veckor gammal. Flyttade till mig direkt vid 8 veckor så vi har bekantat oss med varann under en ungefär en veckas tid...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 944
Senast: mackan
·
Hundavel & Ras Måste bara skriva av mig lite, jag är så LYCKLIG!! Efter över ett år i valpkö, väntan på löp, parning och valpning, så är nu äntligen...
2
Svar
39
· Visningar
3 132
Senast: Only_Me
·
Hundavel & Ras Att ta valpar på sin tik Lite allmänt om tik, parning och valpning. Vill man lära sig mer, så rekommenderar jag hunduppfödarens...
2
Svar
26
· Visningar
5 670
Senast: lundborg
·
Övr. Hund Berättelsen om Rix Tarras, eller Rix som vi kallar honom för är vår första jämthund och kom in i våra liv en kall februaridag...
2
Svar
34
· Visningar
4 065
Senast: Gnist
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp